Wat is er nieuw

Wormpjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 24958
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 24958

Guest
Hallo
Heeft er iemand een idee ?
Ik vond kleine donkere wormpjes in mn filter geen idee wat dat zijn.
Misschien hier iemand een idee?
Alvast bedankt !
Groet Loef

Meestal zijn zulke wormpjes gewoon onderdeel van je ecosysteem. In oude filters en (grovere) bodems kruipt van alles rond.

Ik zou ook wel benieuwd zijn naar een foto. 🙂 Maar het is waarschijnlijk niet iets om je druk over te maken hoor. Sterker nog, als je het "voor de zekerheid" zou bestrijden met een of ander middel gaat je aquarium er eerder op achteruit dan vooruit, omdat je de interacties/relaties tussen organismen verstoort.

Heb je een foto? Dat zouden eventueel bloedzuigers kunnen zijn.
Nee helaas weggespoeld in wasbak
Was heel klein,dun en donker van kleur

Meestal zijn zulke wormpjes gewoon onderdeel van je ecosysteem. In oude filters en (grovere) bodems kruipt van alles rond.

Ik zou ook wel benieuwd zijn naar een foto. 🙂 Maar het is waarschijnlijk niet iets om je druk over te maken hoor. Sterker nog, als je het "voor de zekerheid" zou bestrijden met een of ander middel gaat je aquarium er eerder op achteruit dan vooruit, omdat je de interacties/relaties tussen organismen verstoort.
Oh oke bedankt
Had ze nog nooit eerder gezien

Heb hier afgelopen week nog een topic van gezien met die vraag. Als ik me niet vergis zat daar een filmpje bij, ik zoek het even.

Die o het filmpje heb ik ook regelmatig in mijn filter.
Heb er eigenlijk nooit iets achter gezocht en ook niet gemerkt dat ze iets kwaads doen.
Ze waren ook altijd zomaar weer verdwenen.

Wat het zijn weet ik ook niet precies.

Hebben die in de video niet een puntige kop? Volgens mij is @Nicolientje-W ook wel aardig op de hoogte van dit gespuit en weet planaria vaak goed te herkennen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan