Yessss ik heb nu een extern filter


trotsemammie

Well-known member
Lid geworden
15 oktober 2011
Berichten
3,247
Leeftijd
46
Locatie
Grootebroek
De kogel is door de kerk. omdat in mijn lido 120 het filterhuis steeds los raakt en ik me er steeds meer aan erger heb ik besloten om een extern filter te kopen.
Vanmiddag naar de lfs geweest en deze werd mij aangeraden en heb hem ook gekocht.

Een Sicce whale external filter.
ik ga er morgen of aankomende week mee aan de slag om hem aan te sluiten.
Iemand ervaring met dit merk en deze pomp?

20161112_192505.jpg
 
Ik ken dit merk niet, maar wat zul jij blij zijn dat je van die ellende af bent! :D
 
Mooi dat je een nieuw filtertje hebt gevonden! Ik kan het me nog altijd herinneren, het filmpje dat je aan ons liet zien, waarop je ook te horen was.
Je zat toen helemaal in de put;):D:D.
 
Ik heb wel ervaring met sicce, maar alleen met de stromingspompen van sicce. Goede kwaliteit pompen, en ik verwacht ook dat het pompje in je filter weinig tot geen geluid zal maken. Ik ben heel blij met de producten van sicce, zo blij met de prijs/kwaliteit/geluid verhouding dat ik een opvoerpomp van hun ga aanschaffen voor in de bioloog.
 
ben benieuwd ken het merk voor de rest niet
zag de dat Ivan ze had staan
ben wel benieuwd naar de opbrengst en geluids-niveau

groet

jaap
 
Nou mensen hij draait hoor.
En idd wat is hij stil. echt super.

Ook heeft deze pomp een soort aanzuig pompje waardoor je hem niet met de mond hoeft aan te zuigen .

Alleen past bij mij de uitvoer pijp niet aan de achterkant omdat de achterwand te dik is dus heb ik hem aan de zijkant.
Alleen kam nu helaas de achterkant vd deksel niet dicht maar dat komt ook wel weer goed

20161120_193544.jpg


20161120_193615.jpg
 
@trotsemammie hoe is die Whale 200 je uiteindelijk bevallen? Zou je hem aanraden?

Gezien de onbekendheid van de potfilters van Sicce lijkt me dit goed voor anderen om te weten.
Ik heb dit filter zelf ook in de bestelling staan om komende week eens te testen. Als hij het goed doet koop ik er een tweede bij denk ik, nu hij toch in de aanbieding is...

Beetje een oud topic, maar ach
 
Sicce is een prima (Italiaans geloof ik) merk wat in Nederland nog weinig wordt verkocht. Ken je die Seachem Tidal HOB filters? Ook gemaakt door Sicce!
 
Die Tidal-filters heb ik langs zien komen op youtube. Schijnen goed in elkaar te zitten, en ik heb wel overwogen er een aan te schaffen. Maar om dat filter nut te laten hebben, zou ik er een aquarium bij moeten kopen... :deal:

Het fijne aan Sicce vind ik ook dat ze (inderdaad) in Italië zitten met de productie en niet in China. Ik probeer een beetje te ontchinezen in de aankopen. Kwaliteit en duurzaamheid spelen wat dat betreft een rol maar ook geopolitiek kun je je zo langzamerhand afvragen of je nog langer alles Made in China wilt houden. De balans mag wel weer een andere kant op.
 
Nou mensen hij draait hoor.
En idd wat is hij stil. echt super.

Ook heeft deze pomp een soort aanzuig pompje waardoor je hem niet met de mond hoeft aan te zuigen .

Alleen past bij mij de uitvoer pijp niet aan de achterkant omdat de achterwand te dik is dus heb ik hem aan de zijkant.
Alleen kam nu helaas de achterkant vd deksel niet dicht maar dat komt ook wel weer goed

Bekijk bijlage 236022

Bekijk bijlage 236023
Ook ik ken dit merk niet. Wat betreft die niet passende slangen voor je invoer en uitvoer. Is de ruimte in je bak te krap daarvoor? Zelf heb ik een JBL 1502 met 16/22 slangen wat in mijn Juwel Rio 180 ook maar net gaat.
 
@trotsemammie hoe is die Whale 200 je uiteindelijk bevallen? Zou je hem aanraden?

Gezien de onbekendheid van de potfilters van Sicce lijkt me dit goed voor anderen om te weten.
Ik heb dit filter zelf ook in de bestelling staan om komende week eens te testen. Als hij het goed doet koop ik er een tweede bij denk ik, nu hij toch in de aanbieding is...

Beetje een oud topic, maar ach

Voor de ongetwijfeld talrijke volgers van dit topic maar even een update. Filter draait nu 3 weken, doet het prima, weinig bijzonders op aan te merken. :))

Qua geluid is hij wel net wat intenser dan ik had verwacht. Net te luid voor in de slaapkamer zeg maar. (Dus het komt goed uit dat ik mijn matrasje niet op de vissenkamer heb liggen.)

Voor mij voldoende reden om 'm geen tweede keer te kopen, óf het moet zo zijn dat het gebrom t.z.t. nog vermindert doordat er zich bijv. meer biofilm gaat vormen. Al vind ik eigenlijk dat zo'n filter direct al geluidsarm moet zijn. Maar wie ben ik...
 
Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Wellicht (als je zin hebt) kun je een echte review maken in het forum daarvoor. Dat doen we met z'n alleen veel te weinig!
 
Eensch, hoe meer reviews, hoe meer vreugd! Ik zal het apparaat nog wat langer in de smiezen houden. Wellicht, t.z.t., voel ik me geroepen iets te schrijven wat later de moeder aller reviews zal blijken te zijn.:c
 
Vooruitlopend op een eventuele review kan ik U allen melden, dat het filter inmiddels geen noemenswaardig geluid meer maakt. :thumbs:

Ik denk dan toch dat de vorming van de bacterieslijmpjes verschil heeft gemaakt. Nú zou ik het filter biiiijjjjjnaaaaa als kussen kunnen gebruiken om op te slapen. ;)
 

Terug
Bovenaan