Z-A visbestand naast maanvissen


noaber

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
25 april 2012
Berichten
80
Leeftijd
43
Locatie
Woudenberg
De bak 160-60-60 staat nu 1.5 week in te draaien. Heb bij jos hut 10 scarlare rio nanay een Koppel farlowella vittatus en 15 corydora sterbai gereserveerd maar ben dus nog op zoek naar wat extra vissen.
Ben bij een paar winkels geweest en die kwamen met bv
Biotodoma cupido's
Acarichthys heckelii
Hyphessobrycon columbianus

Is een Koppel heros rotkeil misschien nog een optie?
De Hyphessobrycon columbianus schijnt nog al een bijtertje te zijn dus die valt dan al wel af.

Voor boven in dacht ik zelf aan bijlzalmen leuke en aparte visjes om te zien.

Shoot 😉
 

Bijlagen

  • 20230328_190403.jpg
    20230328_190403.jpg
    88.4 KB · Weergaven: 67
Leuke bak! En mooi bestand onderweg 😄.

Alle vissen die je beschrijft kunnen volgens mij. De Hyphessobrycon columbianus heb ik ook…Bijten zie ik ze niet doen. Volgens mij heb ik eens gelezen dat ze dat vooral naar elkaar zouden doen? ( weet ik niet zeker hoor). Wat dacht je van de roodkop zalm?

De Heros zullen vermoedelijk aan de slag gaan met je planten. Als je die wil behouden zou ik er goed over nadenken 😉…

Een groepje geophagus is ook leuke vind ik.
 
Tnx! Tot nu toe ook best tevreden over. Komen nog wat grotere takken in en blad op de bodem.

Oké top. Vind de heros een super mooie vis en had ik eigenlijk als eerste in mijn hoofd ipv de maanvissen.

Roodkop is weer zo'n "standaard" visje bij de manen. Schoolt wel heel leuk geen idee hoe die columbianus dat doen.? Had ook nog zitten denken om er gewoon 100 kardinalen in te gooien of zo. Blijft toch altijd een mooi gezicht

Geophagus is idd ook misschien nog een optie.
 
De roodkop schoolt goed en leuk inderdaad. Kardinalen ook leuk. Mijn advies zou dan zijn eerst de kardinalen en later de manen toevoegen. De Colombianus komen ook samen… Maar zijn drukker vind ik. Ook vreten ze echt veel. Ze jatten het voer haha.

Succes met de keuzes!
 
Keuzes keuzes het blijft altijd zo lastig. Er is zo veel leuks.
Misschien dat er nog andere ideeën komen van mensen
 
Misschien is dit een idee:
511 soorten zoetwatervissen uit Zuid Amerika.
Ik ga er ook door kijken, maar ik ben jou (@noaber ) niet, en ik heb jouw bak niet dus veel succes!

Lol er is zelfs een Zuid-Amerikaanse killivis bij. Weer wat geleerd! (Anablepsoides) en nog één met verschillende soortjes: Austrolebias. En nog meer, ik ga je er verder niet meer mee vervelen, ik laat je verder zelf zoeken. (Er zijn wel een paar pagina's die het niet doen, maar daarna gaat het gewoon door.)

Welke ik wel tegenkwam: Nematobrycon palmerii. En die heb ik zelf ook naast mijn manen. Gaat prima!
 
Laatst bewerkt:
Ja die pagina ken ik uiteraard maar om nou 511 soorten vissen door te spitten en alles er va te lezen ging me net te ver hahaha.
Denk misschien zijn er mensen die zeggen joh dat is een leuk bijzonder visje.

Van die killivis had ik idd ook gezien. Zijn er nog best wat en zitten leuke tussen.


Welke ik wel tegenkwam: Nematobrycon palmerii. En die heb ik zelf ook naast mijn manen. Gaat prima!
Die gaat ik eens even opzoeken. Tnx!
 
Je kunt ook het zoekfilter gebruiken. Filter op bijvoorbeeld maximale lengte en het worden er al een stuk minder:

 
Je kunt ook het zoekfilter gebruiken. Filter op bijvoorbeeld maximale lengte en het worden er al een stuk minder:

Ik ben sinds heel kort forumlid van aquainfo, maar het valt me op dat in het zoekfilter niet de 'laag' zit waarin de vissen zich meestal bevinden. En dat is nu net waar je vaak nog een toevoeging zoekt. De informatie staat vaak niet eens in de beschrijving!
En @noaber was dus eigenlijk op zoek naar een vis voor de bovenlaag.
Ik zou het een waarde volle toevoeging vinden.
 
Ik heb die zoekfilter gebruikt. Maar als ik bv alleen Z-a in vul dan krijg ik al geen resultaten meer. Ik heb die 45 pagina's of zo wel door gebladerd hoor 😉
Waar het mij om ging was idd een visje voor boven in een scholen visje en een Koppel of groep mooie bij vissen. Uiteraard zijn er de "standaard" vissen als de bijltjes en zalmpjes cupido of geophagus maar er zit hier zo veel ervaring dat er misschien iemand wat bijzonders en leuks wist. Er is natuurlijk zo veel meer.
 
Ik heb die zoekfilter gebruikt. Maar als ik bv alleen Z-a in vul dan krijg ik al geen resultaten meer.
De link twee berichten terug is al "alleen Zuid Amerika". Als je geen resultaten krijgt dan heb je teveel weg gefilterd. Klik dan op Leeg Filter of Terugzetten en begin opnieuw.

Ik ben sinds heel kort forumlid van aquainfo, maar het valt me op dat in het zoekfilter niet de 'laag' zit waarin de vissen zich meestal bevinden. En dat is nu net waar je vaak nog een toevoeging zoekt. De informatie staat vaak niet eens in de beschrijving!
En @noaber was dus eigenlijk op zoek naar een vis voor de bovenlaag.
Ik zou het een waarde volle toevoeging vinden.

De lagen waarin in vissen zwemmen is bij het maken van de beschrijving niet altijd duidelijk. Het is een toevoeging waar ik de laatste paar jaar aan werk. Het aantal soorten waar ik dit heb toegevoegd neemt toe, maar gezien de vele duizenden pagina's duurt dat lang.
Dit filter laat Zuid Amerika zien met de zone "Boven"

 
De link twee berichten terug is al "alleen Zuid Amerika". Als je geen resultaten krijgt dan heb je teveel weg gefilterd. Klik dan op Leeg Filter of Terugzetten en begin opnieuw.
Dank! Ik ga er nog eens mee aan de gang.
Vind het sowieso een hele fijne site om te lezen.



De lagen waarin in vissen zwemmen is bij het maken van de beschrijving niet altijd duidelijk. Het is een toevoeging waar ik de laatste paar jaar aan werk. Het aantal soorten waar ik dit heb toegevoegd neemt toe, maar gezien de vele duizenden pagina's duurt dat lang.
Dit filter laat Zuid Amerika zien met de zone "Boven"
Het zijn idd geen 10 visjes die je moet beschrijven maar er is zo al super veel te vinden!
 
Voor bovenin een ZA bak vind ik Copella arnoldi ook altijd een aanrader, leuke actieve vissen, ze hebben wel wat ruimte nodig om te springen.
 
Dat is idd een leuk visje. Ik heb alleen geen ruimte boven de bak. Dus dan hebben ze snel hoofdpijn denk 😉
 
@AquaInfo zijn er problemen met de site? Kom er heel de dag al niet op namelijk.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230331_202905_Chrome.jpg
    Screenshot_20230331_202905_Chrome.jpg
    42.6 KB · Weergaven: 36
Je weet het al als het goed is maar die zijn ermee bezig en hebben inderdaad ergens een probleem.
 
Hmm ik kom er toch nog niet op.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230401_215051_Chrome.jpg
    Screenshot_20230401_215051_Chrome.jpg
    27.4 KB · Weergaven: 29
Ik ook niet en ik heb het even bij John gemeld.
 
Zoals verwacht loopt het niet zoals gepland :rolleyes: Het ene probleem opgelost wat een andere veroorzaakt. Als het goed is moet nu alles echt weer werken.
 
Zoals verwacht loopt het niet zoals gepland :rolleyes: Het ene probleem opgelost wat een andere veroorzaakt. Als het goed is moet nu alles echt weer werken.
Het werkt idd weer. 👍
 
Gister nog een beetje aan het prutsen geweest.
Had nog een beetje zand over dat heb ik links in de hoek gegooid. Misschien nog maar eens een zak zand er bij halen om nog iets meer diepte te creëren. Wat plantjes verplaats naar rechts zodat daar een soort schuilplekje komt tussen de planten en het hout en recht nog een stuk hout opgehangen. Ook wat catappa toegevoegd maar mag nog wel wat meer bij. Sowieso moet het water nog wat donkerder.
 

Bijlagen

  • 20230402_114243.mp4
    18.2 MB
  • 20230402_114550.jpg
    20230402_114550.jpg
    122.8 KB · Weergaven: 41
  • 20230402_114602.jpg
    20230402_114602.jpg
    107.9 KB · Weergaven: 43
Paracheirodon simulans zou ook mooi zijn denk ik in plaats van de kardinalen 👌🏼
 
Dat word voer voor de maanvissen denk. Nog kleiner dan de kardinalen toch?
Heb voor nu 15 Hyphessobrycon columbianus besteld maar die zitten bovenin. Geen idee of dat er genoeg gaan zijn maar die heb ik zo bij besteld als het nodig is.
 
Dat word voer voor de maanvissen denk. Nog kleiner dan de kardinalen toch?
Heb voor nu 15 Hyphessobrycon columbianus besteld maar die zitten bovenin. Geen idee of dat er genoeg gaan zijn maar die heb ik zo bij besteld als het nodig is.
Mooie keuze … ze zijn wel druk. Ik merk wel dat ik een grote school beter vind dan meerdere scholende soorten….
 
Mooie keuze … ze zijn wel druk. Ik merk wel dat ik een grote school beter vind dan meerdere scholende soorten….
Ja dat had ik ook gelezen dat ze druk zijn. Verder komen er allemaal rustige vissen in dus we gaan het zien.
Ja ik had geen idee hoeveel ik er van moest in doen dus begin maar met 15. Bijhalen kan altijd. Wil nu verder ook geen andere scholenvis er meer bij hoor.

Verder misschien nog een groepje cupido's of zo of misschien toch een Koppel rotkeil.
 
Dat word voer voor de maanvissen denk. Nog kleiner dan de kardinalen toch?
Heb voor nu 15 Hyphessobrycon columbianus besteld maar die zitten bovenin. Geen idee of dat er genoeg gaan zijn maar die heb ik zo bij besteld als het nodig is.
Ja met wat grotere maanvissen blijft het natuurlijk wel spannend
 
Ja met wat grotere maanvissen blijft het natuurlijk wel spannend
Ja idd. Was met kardinalen ook wel maar die worden toch net iets groter. Maar daarom ook voor de columbianus gegaan.
 

Terug
Bovenaan