Wat is er nieuw

zaadjes bodembedekkers

• Onderwerp starter Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum Startdatum
V

vriend van de cory

Guest
Ik las daarnet iets op het forum over zaadjes van bodembedekkers. Ik heb ook op youtube als een filmpje gezien van een bodem bedekkende plant die uit zaadjes groeien.

Aangezien ik zelf heel graag een bodembedekker wil , en ik weinig info vind op het internet , vraag ik het dus hier even .

Is het makkelijk om bodembedekkers vanuit zaadjes te laten groeien?
En waar kan ik dit kopen?

Ik ben het niet 100% zeker maar ik denk dat dit enkel emers werkt! Alle verslagen van scapes die ik al gezien heb die inzaaien starten met een droge bak en gaat het water er pas in als alles groen staat.

Volgens mij is dat te koop via bedrijven als Aliexpress maar er zullen vast meer verkopers zijn.

En dan moeten ze weer wennen aan de submerse omstandigheden neem ik aan dus echt makkelijk is het niet denk ik. Zelf heb ik er echter geen ervaring mee.

Laat dus maar al haha , ik ga mijn bakken nu niet helemaal onderuit halen.
Maar je hebt wel gelijk denkik , dat het wennen misschien wel teleurstellend kan gaan uitkomen .

toch even een aanvullig: Hier heb ik ook naar gekeken voor mijn nieuwe bak. Wat ik veel gelezen heb is dat de plantjes die op deze manier opgekweekt worden bijna net zo snel weer vertrekken als ze komen. Het is dus geen plantje waar je een jaar of nog langer lol van hebt.

Ik had net een topic geopend met de vraag of leden ervaring ermee hebben. Ik zag voor weinig geld de Glosso te koop.

Ik lees al een reactie en daaruit blijkt dat je er niet veel van moet verwachten🙁. Dan is een potje bij de lfs kopen denk ik handiger om zo teleurstellingen en veel werk te voorkomen😉.

Ik lees al een reactie en daaruit blijkt dat je er niet veel van moet verwachten🙁. Dan is een potje bij de lfs kopen denk ik handiger om zo teleurstellingen en veel werk te voorkomen😉.
Of op zoek naar snoeiresten? Koop je vaak veel meer voor minder en is het ook ditect de onderwatervariant!

Ja dat is zo maar ja het kan leuk zijn om iets te zaaien en op te kweken maar als je niet krijgt wat je voor ogen hebt dan wordt het een ander verhaal.

Ja dat is zo maar ja het kan leuk zijn om iets te zaaien en op te kweken maar als je niet krijgt wat je voor ogen hebt dan wordt het een ander verhaal.
Best een zakje radijsjes kopen en in de tuin zaaien! 😛 heb je dat zelfde gevoel! Haha

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan