Wat is er nieuw

Zand en grind scheiden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
S

Susanne

Guest
In mijn nieuwe aquarium wil ik een zandstrandje/paadje en volgens degene die me helpt hoef ik dit niet van elkaar te scheiden omdat het niet zo vaart loopt met het door elkaar heen lopen en dat ik het makkelijk kan afhevelen als het toch misgaat, maar ik zou er toch graag iets tussen doen omdat ik niet geloof dat het niet door elkaar gaat met cory's.

Ik ga het grind van Dennerle gebruiken, is afgerond en fijn, en het filterzand van de Hornbach.

Wie weet een makkelijke manier om ze goed te scheiden zonder dat je de afscheiding ziet? Hoe hebben de anderen die zo'n zandstrandje/paadje hebben dat gedaan?

Zou zeggen, Google eens.
Kaasbakjes waar je kaas in koopt van 2-3 cm. sttukken knippen.

Ik neem aan een zandstrand als versiering? Mss is het een idee om licht grind van dennerle aan te schaffen en hier het zandpaadje mee te maken? Is even groot en zal niet zo snel mengen. Ook kun je kijken naar iets van stroken plexiglas. Dit is met een f�hn/verfbrander te verwarmen (wel voorzichtig 😀) en dan golvend te buigen. Op deze manier kun je dan de vorm aan het plexiglas geven zodat het zandpad er mooi uitkomt

Killerfish zei:
Ik neem aan een zandstrand als versiering? Mss is het een idee om licht grind van dennerle aan te schaffen en hier het zandpaadje mee te maken? Is even groot en zal niet zo snel mengen. Ook kun je kijken naar iets van stroken plexiglas. Dit is met een f�hn/verfbrander te verwarmen (wel voorzichtig 😀) en dan golvend te buigen. Op deze manier kun je dan de vorm aan het plexiglas geven zodat het zandpad er mooi uitkomt

Volgens mij is het omdat hij corydoras wilt houden 😉

ILoveAnimals zei:
Killerfish zei:

Ik ben een zij, zie mijn naam. 😉

Bertus zei:
Zou zeggen, Google eens.
Kaasbakjes waar je kaas in koopt van 2-3 cm. sttukken knippen.

Dat is in ieder geval makkelijk en voordelig.

Killerfish zei:

Is zowel voor de sier als voor de cory's, als ze zand toch prettiger vinden dan grind, ook al is het fijn en afgerond.

Dat grind van Dennerle zou een optie kunnen zijn, maar filterzand heb ik nog veel in huis. Dat van plexiglas had ik ook al van iemand anders, waar kan je dat kopen?

Susanne zei:
ILoveAnimals zei:
Killerfish zei:

Excuses 😉

ILoveAnimals zei:
Susanne zei:
ILoveAnimals zei:
Killerfish zei:

Excuses 😉

Geaccepteerd. 😉

Die vleesbakjes , waar je je vlees in koopt, kan je stroken knippen, met gelijk een stuk van de bodem.
Doe dat war het zand op komt, blijft et gelijk liggen.

Heb ze zelf in alle maten ,om planten te verzenden.

Goed idee Bertus!

Bedacht me trouwens ineens iets: zijn de randen van het kaas/vleesbakje en/of plexiglas niet te scherp voor de corydoras en andere bewoners? Is behoorlijk scherp, zeker plexiglas.

Plexiglas kan je met een vijl of schuurpapiertje afronden en uitstekende randjes van die andere bakjes lijkt me idd niet ze verstandig.

Hmmmmm, maar zie dat plexiglas toch minder zitten of zou ik dat bij de bouwmarkt op maat kunnen laten snijden? En hoe krijg ik het dan makkelijk golvend/flexibel en blijft het dan staan zoals ik het vorm?

Staan wel mooie voorbeelden van op Youtube.
Als je niet te dikke neemt kan je het makkelijk met een hobbymes op maat maken en met een fohn verwarmen om de gewenste rondingen te maken.
Onderkant omvouwen zodat het blijft staan.

Albert/Fozzy heeft ook met plexiglas terrassen gemaakt en staan in zijn album foto's van als het goed is.

Bedankt, ga zeker even kijken in het album van Fozzy en dan kan ik hem ook wel om hulp/advies vragen.

Ik hoop dat het gaat lukken, wil dat zandstrandje echt heel graag!

Waarom neem je eigenlijk niet een hele zandbodem? Vinden je cory's leuk en hoef je ook niet te zorgen dat het niet mengt of iets 😉

Omdat ik graag een zandstrandje wil en fijn grind mooier vind. Ik neem waarschijnlijk het sulawesi grind van Dennerle, dit is nog fijner dan het standaard grind van hun, dat al geschikt is voor corydoras.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan