Wat is er nieuw

zand/grind voor bak met vooral planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sandra172
  • Startdatum Startdatum
S

Sandra172

Guest
Hoi,

Ik wil graag een nieuwe bak gaan vullen waar vooral planten in gaan staan om deze te kweken voor in de gewone bakken. Ik wil deze bak er echter wel ook leuk uit laten zien. Nu vond ik
dit zand . Heeft iemand hier ervaring mee? Staan de planten hier goed in (met of zonder bijvoeden) en groeien ze er ook goed in?

Of heeft iemand een andere bodem die hier zeer geschikt voor zou zijn?

Alvast bedankt!

Wordt de bak echt alleen om planten in te kweken? Of wil je er ook vissen/bodembewoners in gaan houden? Als je al voor zand wil gaan kun je ook kijken naar filterzand van de Wildkamp. Ik heb hier de middelmaat van en de planten doen het daar opzich prima in.

De Hornbach verkoopt ook Aquasand in diverse kleuren met een korrel van 0-4-0,8mm. Ik zou niet dat spierwitte nemen want dat oogt niet echt natuurlijk vind ik.

Wordt de bak echt alleen om planten in te kweken? Of wil je er ook vissen/bodembewoners in gaan houden? Als je al voor zand wil gaan kun je ook kijken naar filterzand van de Wildkamp. Ik heb hier de middelmaat van en de planten doen het daar opzich prima in.

Het is vooral voor planten. Hooguit wat corydoras erbij omdat die in de andere bak eigenlijk te veel beginnen te worden.

Als je er Corydoras bij wil houden zou ik zeker voor zand gaan. Zelf zou ik voor filterzand van Wildkamp gaan of zoals John aangaf het aquasand van de Hornbach.

Bedoelen jullie deze? Deze zie ik inderdaad in verschillende kleuren staan.

Dan raad ik deze aan http://www.azaqua.nl/17-aqua-soil en dan met name de amazonia die komt het best uit de bus van de 3. Dat zijn een soort zachte klei bolletjes waar je ook heel goed planten in kunt stekken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan