Zand voor mijn nieuwe corydoras

H

Hustlerpuppies

Guest
Hoi,

Ik heb sinds kort een aantal corydoras jullii en wou graag wat zand toevoegen aan het fijne grind in mijn aquarium.
Als iemand tips heeft om zand toe te voegen aan een draaiend aquarium zou ik dat op prijs stellen.

Alvast bedankt,
 
hoi. Het ligt er net aan hoe fijn je grind is. Maar zand en grind zou ik sws niet mixen. Kans op bodemrot is aanzienlijker. En uiteindelijk is je zand gezakt
 
Deel grind weghalen en vervangen voor zand, dat grind weghalen kan je doen via afhevelen met een slang.
Zand op het grind werkt niet namelijk want op termijn zal het zand door het grind zakken en dan ligt het grind weer boven
 
Deel grind weghalen en vervangen voor zand, dat grind weghalen kan je doen via afhevelen met een slang.
Zand op het grind werkt niet namelijk want op termijn zal het zand door het grind zakken en dan ligt het grind weer boven
Wij hebben die ellende ook gehad omdat we dachten dat het wel ging. Uiteindelijk de hele bak leeg kunnen halen en uitsluitend zand er in gedaan. De corys vinden het heerlijk. En doen het uitstekend.
 
Hey is zeer fijn grind 1/2 mm.Misschien zal ik proberen een strandje te maken voor de Cory's en kijken hoe het gaat.Nog tips om dit te doen?

Dan wou ik wat grind weghalen en een stuk afbakenen met stenen of zoiets en daar zand in.

Alvast bedankt.
 
De Cory's hebben het wel naar hun zin hoor maar met zand kunnen ze wat meer wroeten en zijn ze nog blijer:)).
 
Terug
Bovenaan