Wat is er nieuw

Zat tussen Diamantzalmen?

Eviover

Member
Lid geworden
3 januari 2014
Hoihoi,

Ik had 10 Diamant zalmen gekocht, maar thuis in het aquarium kwam ik er achter dat een van hen helemaal geen diamant zalm was.

Het is een witte vis. De buik hangt best laag. Heeft 1 lange kam boven. Korte staartvin. Ook heeft het 2 lange sprietjes/antennes oid. onder het hoofd hangen. De zij vinnen zitten dicht bij het hoofd.
De mond redelijk puntig.

Heeft een van jullie misschien een idee? Als het namelijk gewoon een leuke vis is kan ik maatjes halen en anders breng ik het terug.

Ps ik heb wel een foto maar kan niet vinden hoe ik die er bij voeg :$

649441eviover_0_82_img_55311.jpg

Dat is hem, hopelijk beetje goede foto?

Een goerami,maar welke?

Lijkt mij een vrouwelijke dwerggoerami, Trichogaster lalius.

Oke,

Goerami soorten hebben min. een bak van 80 centimeter nodig als gezelschapsbak?
Want dan zou ze niet in mijn bak kunnen, maandag maar even terugbrengen dus.

Gaat het om de 60x30x40 die in dit topic wordt genoemd?
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1417208

Daar past de dwerggoerami niet in nee.
Echter is dat helaas ook te klein voor je diamantzalmen. Volwassen mannen worden ruim 7 cm en vrouwen 5 cm. Daarbij zijn het redelijk actieve vissen die af en toe weleens een sprintje willen trekken. Ik merk dat ze in mijn 1,5 meter dagelijks wel een paar keer met zijn allen door de bak scholen, in mijn 80 cm zag ik dat gedrag nooit en hingen ze maar wat stil.

Ruil ze liever om voor een klein scholenvisje welke zo'n 3 cm blijft.

Diamantzalmen zijn totaal ongeschikt voor een 60cm bakje. De Hyphessobrycon amandae is een betere keuze mits je een bakje hebt met veel (drijf)planten.

Hoi dit is volgens mij een ballon antenne baars goud kleur. Zag hem in een bak bij de intratuin Zoetermeer. Hoort bij de antenne baars wild kleur. Als ik het goed zie is dit een vrouw.

Ik vind dit eigenlijk niet echt op Trichogaster lalius (Colisa lalia) lijken, ik denk eerder aan een Helostoma temmincki (zoengoerami). Maar dat is alleen maar erger, want die wordt n�g groter. Ik zou hem/haar dus sowieso terugbrengen.

En Moenkhausia pittieri (diamantzalm) is in jouw formaat bak inderdaad ook geen gelukkige keuze, net als Botia zou ik eerder Hyphessobrycon amandae aanraden. Of Trigonostigma espei (kleine kegelvlekbarbeel).
Misschien in combinatie met Corydoras pygmaeus, misschien nog 3 Otocinclus-algenetertjes, en een groepje garnalen.

Trouwens, dit visje lijkt totaal niet op een diamantzalm, ik vraag me dan ook af hoe ze die in de winkel voor je hebben kunnen uitvangen. Gelet op dat feit �n het verkopen van diamantzalmen voor in jouw bakje zou ik je aanraden je eens goed af te vragen of je daar eigenlijk nog wel vissen wilt kopen. �ls je dat wel doet, moet je sowieso van tevoren informatie inwinnen (bijvoorbeeld bij ons), want de adviezen van deze LFS zijn kennelijk niet veel waard.

edwards zei:
Hoi dit is volgens mij een ballon antenne baars goud kleur. Zag hem in een bak bij de intratuin Zoetermeer. Hoort bij de antenne baars wild kleur. Als ik het goed zie is dit een vrouw.
Dat je dit er in ziet is wel een heel groot verschil. 😛
-Ep2z2rHZc0AodvJPuwHqupHI7J3IUOf.jpeg

Dat er een Zoenvisje in wordt gezien snap ik meer al is het gewoon een lalius.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan