Wat is er nieuw

Zebra of chinese danio's?

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Ik overweeg om danio's buiten te houden, welke vissen zijn hier meer geschikt voor? Chinese of zebradanio's?

De Chinese Danio, deze kan jaarrond buiten in een vijver van 80cm diep. De Zebradanio alleen in de zomer.

Dank je botia, dan worden het dus chinese danio's.

Ligt eraan idd waar je ze in stopt om jaarrond buiten te laten.
Zebra, s doen het buiten beter dan binnen omdat het koeler is.
Bijna alle danios doen het koel beter.

Ik las net je oproep.

Als je gewoon bij de winkel nu Danio's haalt en binnen in een speciekuip stopt dan kun je ze al laten wennen aan kamertemperatuur en lekker voeren. Als het eind April/begin Mei langere tijd lekker weer is zet je ze in de vijver.

De Goudkleurige variant valt beter op.

yiztx55HhaA_y7SZdfgPVaGrRg_RiDrw.jpeg

Simpele oplossing botia, waarom denk ik altijd in moeilijke oplossingen? Ze gaan hier de vijver in en die is 80 cm diep dus daar kunnen ze in blijven. De goudkleurige variant is idd een hele mooie.

Die gouden variant is hier in de winkel 2,70 euro per stuk. En de 'gewone' heb ik ergens voor 80 cent per stuk gezien. Ter info...haha.

@Botia: kun je ze dan thuis gewoon in een speciekuip doen? Zonder bodem/planten? Met filter neem ik aan, maar dan weer zonder thermostaat zodat ze aan de huiskamer temperatuur kunnen wennen.

Ik heb de gouden weleens voor 50cent per stuk gekocht... Maar weet ook een winkel die ze verkoopt voor �4,20 per stuk, maar die vroeg ook eens �4,95 voor een simpel gup mannetje.

Hier kost gemiddeld de gewone 0,95 cent en de gouden 1,25.

Filter en bodem hoeven niet. Maar wat waterpest als dekking is nooit verkeerd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan