Wat is er nieuw

Zebradanio vermagert

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cbrvb
  • Startdatum Startdatum
C

Cbrvb

Guest
Hallo,

Ik heb een schooltje van 13 zebradanio's; 1 ervan zie ik met de dag vermageren. Hij hapt wel naar eten, maar spuugt het net zo snel weer uit. Hij zwemt nog wel redelijk actief rond, zeker als het voer ronddwarrelt, maar hij wordt wel zo langzamerhand zichtbaar zwakker. Ik zie geen parasieten, uitsteeksels of kleurveranderingen, de waterwaardes test ik elke week en die zijn altijd in orde. Ik voer afwisselend met vlokvoer en gevriesdroogde watervlooien of verschillende muggelarven.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik ben bang dat het voor deze te laat is, maar ik hoop niet dat het iets besmettelijks is en dat mijn andere vissen hetzelfde lot wacht.

Bij voorbaat dank.

Hoe warm is je bak? Temperatuur 16-22 graden. Minimale bakmaat 1 meter.

En hoe lang heb je ze al?

Ik heb een Juwel Rio 180, dus een meter, met 145 liter water. De temperatuur ligt rond 21 graden. Ik heb ze sinds december vorig jaar, toen waren ze nog niet volgroeid, dus heel oud kunnen ze nog niet zijn.

Aan andere kant is deze vis nooit zo groot geweest, dus misschien is het gewoon een klein exemplaar. Ik heb me rot gezocht naar informatie over ouderdomsverschijnselen van vissen, maar verbazend weinig gevonden. Het valt me op dat zijn rug krommer is geworden dan voorheen, zou dat gewoon van ouderdom kunnen zijn?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan