Zebravis (danio rerio) kweekvraag


Y

Yoran2304

Guest
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.
Ik ben naar veel onderzoek de zebravis gaan kweken maar ik kan nergens vinden wanneer ze voer moeten krijgen.

De de eitjes zijn gelegt in de nacht van 22 op 23 november, ze zijn nu 3mm en de eerste beginnen te zwemmen.

Heeft iemand antwoord op mijn vraag?

Groeten yoran

Screenshot_20181128-085129.png


1543391614135305765015.jpg
 
Meestal vanaf de 2e dag als ze gaan zwemmen. Ze moeten echt in het voer staan! Doe je dat niet voldoende dan krijg je allemaal kneusjes met puntige koppen en vergroeiingen. Ik spreek uit ervaring... Ik las later ook dat veel mensen dat hebben gehad bij nestjes Danio's

Ik weet niet of het bij Danio's, ook zo is. Maar ik weet wel dat jonge Sumatranen, heel slecht reageren op een spiegelende kale bodem. De groei bij Sumatranen, verloopt dan veel trager, dan in bakken met een bedekte bodem.
 
Het klopt wat Botia zegt over de kale bodem, L-nummerjonkies overlijden ook vaak voortijdig op een kale bodem, daarom dat vrijwel alle kwekers een dun laagje zand/grind in de kweekbakken hebben liggen, overigens heeft de wetenschap geen verklaring ervoor waarom jongbroed dood gaat op een kale bodem
 

Terug
Bovenaan