Wat is er nieuw

Zeer rare plant

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guy
  • Startdatum Startdatum
G

Guy

Guest
Hallo,

Een hele tijd geleden had ik enkele stukken hout in mijn aquarium geplaatst met java varen. Door nogal veel algen groei en een verkeerde vissoort ruitenvlekzalm gold, die blikbaar verzot zijn planten zijn deze echter verdwenen. Maar blijkbaar was er een andere plantensoort meegekomen die in eerste instantie op een mossoort geleek. Voordeel was, geen algengroei daar op en de zalmen lusten die blijkbaar ook niet. Maar nu beginnen die planten een zeer rare vorm aan te nemen. Ze vergroeien tot een soort sluiers. Iemand bekend met deze planten?
Graag advies, Groetjes, Guy





 
Dat is blauwalg.

Om je gericht te helpen is het makkelijk dat je iets meer verteld over oa. : aquarium grootte , filter , visbezetting , toevoegingen , waterverversschema
 
Dat is inderdaad blauwalg, heb ik zelf ook last van gehad
Dat is blauwalg.

Om je gericht te helpen is het makkelijk dat je iets meer verteld over oa. : aquarium grootte , filter , visbezetting , toevoegingen , waterverversschema
hier sluit ik me bij aan.
Ook, hoe lang is het aquarium ingedraaid?
Ik denk dat het afsterven of opgegeten worden van de planten de waterwaarden heel onstabiel heeft gemaakt en dat er in dat geval waarschijnlijk een grotere pomp op moet maar daar hebben we meer informatie voornodig want nu weten we eigenlijk niks. 😉
Misschien is het raadzaam je wat in te lezen over blauwalg zodat je weet waar je tegenop moet boksen. Ik ben er zelf met vaak water verversen vanaf gekomen maar het duurt vooral lang om er vanaf te komen.

Ook wil ik even toevoegen dat het altijd verstandig is om je goed in te lezen over zowel vissen als planten, zodat jouw vissen het best mogelijke leven lijden en jij het een stuk makkerlijker hebt met je aquarium😛
 
Wat zijn de waterwaarden en heb je een totaaltje? Welke filter draait er op de bak en wat doe je aan onderhoud aan de filter en de bodem?
 
AquaCafe
Help Users
      Friesian: Morgen John en Mil00
      Terug
      Bovenaan