Wat is er nieuw

Zeer vieze achterwand schoonmaken

• Onderwerp starter Onderwerp starter JelleLo
  • Startdatum Startdatum
J

JelleLo

Guest
Vandaag een nieuw aquarium opgehaald.

20200513_002552.jpg

Ik denk dat de onderkant waar de bodem heeft gezeten de orginele kleur van de achterwand nog een beetje laat zien...

Iemand tips hoe dit schoon te maken?

Bak met water vullen en er een liter waterstofperoxide in gieten. Dit een week laten staan, en daarna goed spoelen. Kans is groot dat je niet eens hoeft te boenen

En vervolgens nog een paar keer na spoelen neem ik aan? En filter laten draaien of juist niet?

Ik zou zelf wel goed na zo spoelen inderdaad, alhoewel het ook afbreekt, maar zou geen risico willen.

Als je toch opnieuw gaat opstarten, zou ik het filter laten draaien, is deze ook meteen "schoon"

Bak met water vullen en er een liter waterstofperoxide in gieten. Dit een week laten staan, en daarna goed spoelen. Kans is groot dat je niet eens hoeft te boenen
Waar haal je dit? Niet te koop bij de lokale bouwmarkten.. En maakt het percentage nog wat uit? Zo hoog mogelijk?

10 flesjes 110ML 3% gehaald bij de drogist. Lijkt al enigzins te werken!

Waar haal je dit? Niet te koop bij de lokale bouwmarkten.. En maakt het percentage nog wat uit? Zo hoog mogelijk?
een beetje aquariumzaak heeft de navullingen staan voor de sochting oxidator. Die heb je in 3-6 en 12%

Oke super. Heb hem besteld. Zodra hij binnen komt voeg ik het toe. Wat werkt het beste? Leeghalen en met een plantenspuit aanbrengen op de achterwand, of gewoon toevoegen aan het water?

Oke super. Heb hem besteld. Zodra hij binnen komt voeg ik het toe. Wat werkt het beste? Leeghalen en met een plantenspuit aanbrengen op de achterwand, of gewoon toevoegen aan het water?
Hoe geconcentreerder hoe beter het zal werken.
Grote hoeveelheden zeker niet toevoegen als je nog iets anders in leven wil houden.
Dat spul brand 😉

Ik gebruik zelfs de kapper variant, kost geen drol...... En koop 5 liter via werken met merken voor mijn Sochting Oxidator, vele malen goedkoper als via aqua zaak

Bak is nu volledig leeg. Heeft ook een tijdje leeggestaan bij de vorige eigenaar dus denk niet dat er nog erg veel (nuttig) leven in zit.

Ik zet de bak vol en een liter van 12% erbij voor 1 week, maar inspuiten zal vast ook werken

Leeg aquarium.

Kan ook gewoon met glorix. Puur erop spuiten. Paar uur laten werken. Dan afspoelen. Met tuinslang.
Daarna flesje natuur azijn erover. Na half uurtje ook weer grondig naspoelen.
Chloor is dan weg.

Na 3 dagen zie ik wel wat, maar niet super veel verschil met 20% waterstofperoxide.

20200515_115134.jpg

Ik denk dat de originele kleur onmogelijk nog terugkomt, maar dit is iig al beter dan dat het was!

Als het goed is raak je wel aale aangroei en dergelijke kwijt, maar als het materiaal verkeurd is, dan zal dat niet terug komen inderdaad. Een van de redenen voor mij om vooral met een "achterwand" buiten het aquarium te werken.

Als ik jou was ging ik eens lekker te keer met een harde kunststof afwasborstel,gaat er gegarandeerd vanaf.

Als ik jou was ging ik eens lekker te keer met een harde kunststof afwasborstel,gaat er gegarandeerd vanaf.

Al geprobeerd.. zelfs al met een staalborstel je je gewoonlijk gebruikt om de grill van de barbecue schoon te maken. Helaas ook tevergeefs

Laat er gewoon lekker waterstofperoxide in staan, desnoods kiep je er nog een litertje kappersvariant bij

Ik heb voor hetzelfde doeleinde ooit deze toegepast, werkte prima. Ik weet niet meer zeker, maar dacht 1 fles op 300 liter, maar kunnen er uiteindelijk ook 2 geweest zijn

https://www.kapperskorting.com/scar...paign=Scarlett_Drogisterij&%3E=&Haarkleuring=
edit: is niet geschikt voor de sochting, is wittig en zit nog wat doorheen

Als het goed is raak je wel aale aangroei en dergelijke kwijt, maar als het materiaal verkeurd is, dan zal dat niet terug komen inderdaad. Een van de redenen voor mij om vooral met een "achterwand" buiten het aquarium te werken.

Zelf zou ik ook voor een poster gaan en de achterwand eruit gooien maar goed wie ben ik.

Zelf zou ik ook voor een poster gaan en de achterwand eruit gooien maar goed wie ben ik.
Hmm maar dan Heeft Ts kans op lelijke plekken van de kit waar de achterwand mee is aan gebracht en die krijg je er op een normale manier niet weg.
Zou als ik te was de achterwand vervangen voor een nieuwe deze is niet meer zo best en niet netjes aangebracht .

Eventueel ook nog een optie inderdaad! Nog wel even een vraagje voor de optische experts (ik ben kleurenblind... :help:)

Welke kleur achterwand,mocht ik hem gaan verv ngen, zou het beste passen bij deze hardscape:

20200515_154724.jpg

Voor de stenen komt wit/geel zand. Achter de stenen komt zwarte aquasoil.

20200515_171850.jpg
20200515_171847.jpg

Dat was makkelijk... geen enkele kracht voor nodig. Nu buiten de bak proberen schoon te maken en anders vervangen!

Kun je die dotten kit ook nog makkelijk wegkrijgen?

Kun je die dotten kit ook nog makkelijk wegkrijgen?
De dotten wel, echter blijven er toch wat kit strepen zichtbaar.

Heb via marktplaats al een mooie nieuwe achterwand gevonden. Ken het merk en soort alleen niet. Is een Oase Flex Zandsteen?

image.jpg

Iemand die deze achterwand kent?

Het is uitiendelijk de achterwand van Oase Flex geworden. Zou het nooit nieuw gekocht hebben (op Bol.com 169€ voor 100x50cm) maar het is wel erg mooi en fijn spul! Maar 2mm dik en toch een erg mooi 3d effect.
20200516_115905.jpg

Het is uitiendelijk de achterwand van Oase Flex geworden. Zou het nooit nieuw gekocht hebben (op Bol.com 169€ voor 100x50cm) maar het is wel erg mooi en fijn spul! Maar 2mm dik en toch een erg mooi 3d effect.
Bekijk bijlage 298619
Kijk das een beter gezicht geen storende naden er in en mooi vlak 👍 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan