F
Floris123
Guest
Beste allen,
Zoals bij sommigen bekend kriebelt zoutwater bij mij al langer.
Echter probeer ik duidelijkheid te krijgen.
Nu las ik al dat een grotere bak, 200 liter+ makkelijker te houden is ivm waterstabilitteit. Oke die snap ik.
Echter kom je dook meteen met een duurder aquarium te maken en materiaal.
Ik probeer een beeld en inschatting te krijgen wat nu kosten van aanschaf en onderhoud zijn.
En onderhoud uberhaubt.
Goed om te beginnen de wens; vanzelfsprekend wat mooie garnalen, koraal en wat visjes. Niet al te groot wat mij betreft.
( max 15cm) het aquarium mag ook klein, als dat haalbaar is.
Ik heb ook gelezen dat je beter goed materiaa kan aanschaffen want anders kan je de hele bende kwijt zijn.
Vooor mij is het een hobby naast me 40-50 urige werkweek dus een paar uur per week bezig zijn zit er niet in, heb daarnaast nog 3 aquaria, een van 1000 liter.
Goed, ik heb niets dus nog.
Heeft ie and een berekening, eigen ervaring en of tips.
Merken evt etc.
Does en donts en wat nog evt te weten van te voren.
Ik begrijp, voor degene die gaat reageren, dt ik nog al veel vraag qua antwoord. Echter voor mij erg belangrijk en dank je dus ook voor je tijd.
Dank dank dank!
Zoals bij sommigen bekend kriebelt zoutwater bij mij al langer.
Echter probeer ik duidelijkheid te krijgen.
Nu las ik al dat een grotere bak, 200 liter+ makkelijker te houden is ivm waterstabilitteit. Oke die snap ik.
Echter kom je dook meteen met een duurder aquarium te maken en materiaal.
Ik probeer een beeld en inschatting te krijgen wat nu kosten van aanschaf en onderhoud zijn.
En onderhoud uberhaubt.
Goed om te beginnen de wens; vanzelfsprekend wat mooie garnalen, koraal en wat visjes. Niet al te groot wat mij betreft.
( max 15cm) het aquarium mag ook klein, als dat haalbaar is.
Ik heb ook gelezen dat je beter goed materiaa kan aanschaffen want anders kan je de hele bende kwijt zijn.
Vooor mij is het een hobby naast me 40-50 urige werkweek dus een paar uur per week bezig zijn zit er niet in, heb daarnaast nog 3 aquaria, een van 1000 liter.
Goed, ik heb niets dus nog.
Heeft ie and een berekening, eigen ervaring en of tips.
Merken evt etc.
Does en donts en wat nog evt te weten van te voren.
Ik begrijp, voor degene die gaat reageren, dt ik nog al veel vraag qua antwoord. Echter voor mij erg belangrijk en dank je dus ook voor je tijd.
Dank dank dank!