Zelf diepvriesvoer gemaakt


B

Bumblebiekje

Guest
Zoals de titel zegt heb ik na veel lezen erover eens zelf diepvriesvoer gemaakt.

Wat zit erin:
Groentemix die bestaat uit brocolli, bloemkool en wortel, gewassen en al.
Coctailgarnalen gepeld en gewassen
3 blaadjes gelatine zonder smaakstof

De groenten even gekookt want anders trok de blender het niet kwam ik achter (ben absoluut geen keukenprinses).

Dus... Groente gekookt en met een beetje water in de blender tot het een gladde puree was en daarna de cocktailgarnalen erbij. Kopje water met de gelatine blaadjes erbij in de microgolf voor een minuutje, bij het papje gedaan in een pan en roeren maar. Daarna in ijsblokjes ding en staat nu in de vriezer.

Als ik het later geef laat ik het eerst ontdooien en dan een druppeltje fishtamine erbij maar eerst eens ff proberen hoe het zich gedraagt in een bakje water want was aan het twijfelen over hoeveel blaadjes gelatine te gebruiken voor de binding.

Nu maar afwachten of het in de smaak gaat vallen bij mijn visvriendjes straks. De volgende keer doe ik er ook granulaat visvoer erbij.

Misschien vindt iemand het ook leuk om zoiets te proberen en daarom deel ik even dit receptje :)
 
Dat het gekookt moest worden,dat is altijd al geweest,he.
Dat geven we normaal ook gekookt.
In de blender ,ook,ja.
Heb er zelf ook al 1 gemolt,was eigenlijk voor sapjes.

Ik heb nu een GROTE, kan hoop tegelijk.
 
Omdat ik het leuk vindt eens iets uit te proberen?
 
Bbbart zei:
Weet het niet zeker maar is misschien goedkoper?

Denk niet dat het verschil denderend groot is...

Maar zelf maken is ook leuk omdat je dan zelf kan kiezen wat je vissen eten en bepaalde dingen kunt toevoegen/weghalen wat je bij kant en klare blokjes niet kan.
 
Niekserr zei:
Bbbart zei:
Weet het niet zeker maar is misschien goedkoper?

Denk niet dat het verschil denderend groot is...

Maar zelf maken is ook leuk omdat je dan zelf kan kiezen wat je vissen eten en bepaalde dingen kunt toevoegen/weghalen wat je bij kant en klare blokjes niet kan.
Vissen die veel voeding nodig hebben per dag, zoals jonge vissen, kan het een stukgoedkoper zijn dan een stapel flat packs kopen.

Je hebt tegenwoordig in Amerika diepvriesvoer in poeder die je zelf moet maken tot diepvriesvoer/gel voer.

Ben benieuwd hoe de vissen het vinden! :)
 
Toevallig net nog een blokje gegeven van mijn eigen maak diepvriesvoer en een druppeltje fishtamine aan het ontdooide drapje toegevoegd....

Buiten dat het leuk is om te maken, weet je idd wat er in zit en het geeft me echt voldoening dat alle waterbewoners; appelslakken, vuurgarnalen, platy's, guppen, cory's, ancistrus en de hypancistrus het gewoon ontzettend lekker vinden. Heb het 10 minuten geleden gegeven en nog steeds zitten ze in alle bakken de bodem af te zoeken naar restjes. Aangezien er plantaardig en dierlijk voer inzit + vitamine heeft elke vis ook wat ie nodig heeft...

Ach... Is gewoon leuk om te doen :)
 
Mooi om te lezen :)

Heb gevonden welke merk goed schijnt te zijn, Repashy Superfood. Repashy Superfood heeft voor ieder soort vis wel wat, ook hebben ze voor terrarium dieren wat. Heel makkelijk, poeder mengen met kokend water en klaar is kees :)
 
lekkie0104 zei:
Niekserr zei:
Bbbart zei:
Weet het niet zeker maar is misschien goedkoper?

Denk niet dat het verschil denderend groot is...

Maar zelf maken is ook leuk omdat je dan zelf kan kiezen wat je vissen eten en bepaalde dingen kunt toevoegen/weghalen wat je bij kant en klare blokjes niet kan.
Vissen die veel voeding nodig hebben per dag, zoals jonge vissen, kan het een stukgoedkoper zijn dan een stapel flat packs kopen.

Je hebt tegenwoordig in Amerika diepvriesvoer in poeder die je zelf moet maken tot diepvriesvoer/gel voer.

Ben benieuwd hoe de vissen het vinden! :)

je bij kant en klare blokjes niet kan.[/quote]Vissen die veel voeding nodig hebben per dag, zoals jonge vissen, kan het een stukgoedkoper zijn dan een stapel flat packs kopen?

Ligt eraan. ik betaal 7,50 voor ponds plak.
 

Terug
Bovenaan