Zelf functionerend ecosysteem


Mooie bak Nekko
 
Is het trouwens mogelijk om lavamos te stekken? ik wil het wat korter knippen maar moet ik het dan weggooien of kan ik de afgeknipte stukken vast maken aan een stuk hout?
 
Is het trouwens mogelijk om lavamos te stekken? ik wil het wat korter knippen maar moet ik het dan weggooien of kan ik de afgeknipte stukken vast maken aan een stuk hout?
Javamos zul je bedoelen?(typo?)

Wat je afknipt kun je gewoon gebruiken, zelfs snippers groeien gewoon verder.
 
Het mag ook ná de kerstvakantie. ;)kOf heb je dan de week van tentamens/examens? Hoe dan ook, een visuele update zou leuk zijn.
sry, duurde een tijdje. Hier is de update. Ik heb gister geen kleine visjes kunnen vinden maar wel een aantal garnalen. Zijn het rilli garnalen?

IMG_6502.JPG


IMG_6503.JPG


IMG_6504.JPG


IMG_6505.JPG


IMG_6506.JPG


IMG_6507.JPG


IMG_6509.JPG


IMG_6510.JPG


IMG_6511.JPG


IMG_6512.JPG


IMG_6513.JPG


IMG_6514.JPG
 
Blijf het een mooie bak vinden. Alleen die verwarming......
 
hmm, vind het idd ook een mooie bak, maar jammer dat je het project niet door zet
 
hmm, vind het idd ook een mooie bak, maar jammer dat je het project niet door zet
ja het zou opzicht kunnen. Maar dat betekent dat ik uiteindelijk minder garnalen heb omdat ik dan geen eten zou geven.
 
Wellicht een belichting die de gewenste algen prettig vinden? Anders kunnen je ook gaan spelen met de Gulden Driehoek (Licht, Macro- en Micro-elementen) in combonatie met de uitgebreide Redfield-ratio (106C:16N:1P:0,1Fe:0,01sporenelementen). Zo kun je bewust meer algen kweken, om meer garnalen van voedsel te voorzien. Hoewel de eigenaar zeker in het begin zeer actief bezig is met het stabiliseren en experimenteren van de waterwaardes, hoeft diegene daarna tot weinig meer te doen. De toegevoegde stoffen blijven namelijk in de bak, welke telkens worden hergebruikt.
 
Misschien toch ook nog eens goed kijken naar je belichting mogelijkheden en de plaats van je planten. Bijvoorbeeld, de planten, eenvoudig gezegd, met rood erin gaan het niet halen op de door jou gegeven plekken.
 
update, planten zijn best hard gegroeid. Ik heb het mos gestekt, ik hoop dat het werkt.

IMG_6823.JPG


IMG_6824.JPG


IMG_6825.JPG


IMG_6826.JPG

Kent iemand nog een aquarium winkel in Rotterdam of in de buurt met rashora mosquito?
 
Mooi hoor!
 
heb ondertussen weer babygarnalen gekregen
 
Erg mooie bak, had nooit verwacht dat dit zo goed zou uitpakken.
 
sry, duurde een tijdje. Hier is de update. Ik heb gister geen kleine visjes kunnen vinden maar wel een aantal garnalen. Zijn het rilli garnalen?
Ik zie op de eerste foto's crystal red garnalen, die ene enkele een crystal black en de laatste lijken mij gewoon wat vale vuurgarnalen. Rilligarnalen hebben echt een duidelijke witte band over de rug lopen
 
de bak draait nog steeds. Eigenlijk gaat alles iets te goed. Ik moet nu iedere week 4 bakken met mos en planten weggooien omdat het er teveel worden.

Helaas zijn mijn lichtoogjes op 1 na dood gegaan. (had er 3). Nu zit ik na te denken over andere vissen.
Het liefst zou ik een mooie blikvanger hebben.

Zou het mogelijk zijn om een aantal betta vrouwtjes bij de garnalen te houden of iets van Dermogenys of killi's.
Kunnen deze vissen redelijk met garnalen ? (als in ze zullen de jonkies eten maar niet genoeg om de populatie uit te roeien) Ik heb erg veel mos overal. Dus genoeg verstop plekken voor de baby garnalen en nu zijn dit ook voornamelijk vissen die boven zwemmen dus ik denk niet dat de garnalenpopulatie er veel minder mee zal worden maar ben erg benieuwd naar jullie mening.

hier is dan ook maar een update: (ik heb even geen betere camera bij de hand dan een iphone 4:sorry:)
0.jpg
 
Laatst bewerkt:
?
 

Terug
Bovenaan