Zelfbouw 150 x 50 x50 cm


Aqua-Leon

Well-known member
Lid geworden
14 juli 2013
Berichten
79
Locatie
Bourran(Frankrijk)
Hallo allemaal,

omdat ik de laatste tijd veel informatie heb gezocht op het forum en van verschillende van jullie advies kreeg over diverse onderwerpen is het nu tijd dat ik jullie de voortgang van mijn project toon.

Mijn project is een aquarium van 150 x 50 x 50cm. welke als doorkijkbak in mijn nieuwe woonkamer komt te staan als soort "roomdivïder" tussen zit- en eetgedeelte/keuken.

Omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden....

Frame in aanbouw 1.JPG

Frame in aanbouw

Frame in aanbouw 2.JPG

Frame bijna gereed


ombouw ongelakt.JPG

Ombouw los geplaatst om maatvoering te checken.... goed gemeten!

Kast gereed.JPG

Ombouw gelakt en geplaatst.

En omdat ik het niet kon laten, even snel de verlichting er in voor de foto:)
Kast gereed verlicht.JPG


Tot zover de vorderingen van dit project. Ik heb verder al het materiaal binnen en het is nu even geduld opbrengen tot de rest van de kamer verbouwd en afgewerkt is. O.a. de keuken moet nog worden afgemaakt en als laatste de vloer gelegd.

Ik verwacht op zijn vroegst 2e of 3e week van januari verder te kunnen. Misschien dat ik in de tussentijd wat aan de slag kan met leidingwerk en het netjes maken van de bekabeling van verlichting e.d.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groet,
Leon
 
Zijn die frontjes deurtjes? Pm filters in te zetten? en f vorraad?


En de kolom voor het aquarium? ook te openen?
 
Bedankt voor de positieve reacties!
Die vakman ben ik niet zelf maar een Franse timmerman/meubelmaker.

Die 3 frontjes zijn inderdaad de deurtjes. Het ziet er zo strak uit dat ik niet weet of ik er nog handgreepjes op zet. In werkelijkheid beter dan op de foto’s, daar lijkt het nog iets vlekkerig maar het is of het zo uit de winkel komt.

Onderin komt alle techniek en links en rechts van de bak ga ik via de “kolom” het leidingwerk van de twee pompen en bekabeling voor de verlichting naar het aquarium leiden. Onderin staan buiten de 2 pompen de CO2- installatie en de ledcontroler met voeding.

De bedoeling is er een Zuid-Amerika bak van te maken. Het grote stuk hout zie je op de foto al liggen. Op de bodem komt filterzand. Planten zal redelijk rustig worden met valisneria, Anubias op het hout en wellicht nog 1 grote soort om de techniek verder weg te werken.

Het visbestand ben ik nog niet helemaal uit maar de basis moet worden een school van ca. 50 corrydoras hestatus. Komt later wel een apart topic over.

O ja, de linker en rechterkant van de bak ga ik aan de buitenzijde beplakken met zwarte folie. Mocht ik daar niet tevreden over zijn kan ik het altijd verwijderen en vervangen voor iets anders!, of aan de binnenkant iets plaatsen.
 
Mooi project. Zeker een om te volgen. Ben benieuwd als het klaar is.
 
Omdat de verbouwing, en dan met name de keuken veel vertraging heeft gehad heb ik de afgelopen dagen eindelijk een vervolg kunnen geven aan het aquarium.

Hij draait sinds gisteren op een Eheim 4-600 en vandaag is daar de JBL 700 bijgezet. Op de Eheim zit een inline heater van 300 watt en op de JBL de inline diffuser van de CO2.

0A622113-8EAA-407C-A2E8-092924D37286.jpeg


AF2D40B8-D19D-4DC5-90A7-D71052C0F7D5.jpeg
 
De bak draait nu een week.
De inline diffuser Is op dag 2 geplaatst en op dag drie bleek deze te lekken. Gelukkig een heel klein lekje. Heb er voor gekozen deze te vervangen. Ik heb inmiddels een Aqua Medic 1000 besteld.

Binnenkort zal ik weer een aantal foto’s plaatsen.
 
De bak draait nu een week.
De inline diffuser Is op dag 2 geplaatst en op dag drie bleek deze te lekken. Gelukkig een heel klein lekje. Heb er voor gekozen deze te vervangen. Ik heb inmiddels een Aqua Medic 1000 besteld.

Binnenkort zal ik weer een aantal foto’s plaatsen.
Goed besluit
 

Terug
Bovenaan