Zelfbouw aqua computer


Ts is vast en zeker wel zeker op de hoogte is van de mogelijkheden van deze App. Zelf wil ik straks de connectie van mijn (verlichting/temperatuur) Sketch met een Nextion scherm gaan maken. Omdat ik ook dit principe heb gebruikt, tijden in combinatie met helderheden, was ik benieuwd naar de oplossing van Ts.
 
Gisteren eindelijk mijn RGB led balk af kunnen maken. Dus nu is het tijd voor de aansturing.
Opzetje is gemaakt.

0NTfvG1cQnDbBiGdCdWDwr0YrZY9Rfjq.png


De bedoeling is dat je per kanaal de tijd en het percentage aan kunt geven.
Met het 'lamp' knopje, moet je gelijk die instelling even kunnen testen.
Ik ben erg benieuwd hoe het met dit project gaat. Zelf gebruik ik dezelfde wijze van tijden gekoppeld aan helderheden en dientengevolge dim duur. Alleen, ik voer ze rechtstreeks in. In mijn Arduino sketch, wel te verstaan. Dadelijk wil ik gaan werken met een Nextion (menu) en ben dus erg nieuwsgierig hoe jij, als programmeur, dit gaat aanpakken!
 
Geen tijd meer voor gehad. Ben helaas erg druk.
In Principe zou ik de data naar de Arduino sturen (en opslaan) in een regel met scheidingstekens

Code:
[tijd]|[rood]|[groen]|[blauw]|[wit];

10:30|10|10|10|0;11:30|15|20|20|5
Dit is compact en ik denk het beste voor data gebruik in de Arduino (geen idee hoe dat ding met memory etc om gaat). De tijd kun je misschien het beste in een timestamp manier gebruiken.

Vervolgens zou ik een functie schrijven die adhv deze data kan bereken wat de percentages op dat moment zijn.

Code:
void getLight(time){
 
}
 
Geen tijd meer voor gehad. Ben helaas erg druk.
In Principe zou ik de data naar de Arduino sturen (en opslaan) in een regel met scheidingstekens

Code:
[tijd]|[rood]|[groen]|[blauw]|[wit];

10:30|10|10|10|0;11:30|15|20|20|5
Dit is compact en ik denk het beste voor data gebruik in de Arduino (geen idee hoe dat ding met memory etc om gaat). De tijd kun je misschien het beste in een timestamp manier gebruiken.

Vervolgens zou ik een functie schrijven die adhv deze data kan bereken wat de percentages op dat moment zijn.

Code:
void getLight(time){
 
}
Dat is denk ik niet helemaal wat ik bedoel. Mijn sketch in de Arduino is compleet en werkt perfect. Wat ik wil is de mogelijkheid om de waarden vanuit de Nextion te wijzigen. Nu doe ik dit door met de computer te flashen. De waarden staan op deze manier in mijn sketch:

tijd/uren,tijd/minuten/helderheid
dus:

8,30,255 waarbij de leds dus om 8:30 uur op volle sterkte (0=uit en 255=vol aan) branden.
Die nummerieke waarden wil ik dus kunnen wijzigen vanuit en middels de Nextion.
 

Terug
Bovenaan