C
Caedes
Guest
Na een verhuizing en mijn kamer volledig overhoop gegooid te hebben staat mijn kleine Vision 180 nu zielig in de hoek. Ten eerste ben ik een beetje klaar met die ronde voorruit en ten tweede kan je nu eigenlijk vanaf geen enkele kant goed naar het aquarium kijken.
Daarom ben ik van plan een nieuw aquarium te maken. Het lijkt me erg mooi om een (bijna) vierkant aquarium te hebben alleen zijn deze exemplaren niet of nauwelijks te vinden op Marktplaats en de bekende aquariumbouwer vragen naar mijn mening bizarre prijzen. Zie bv http://www.aquariumbouwer.nl/prijzen/ov ... k-aquaria/ voor een 100x100x50.
Nu wil ik dus zelf een bak gaan maken van 90x110x40/50 cm. Ik ben van plan om het glas zelf te kopen en te lijmen alleen nu heb ik hierover een aantal vragen.
- Welke glasdikte heb ik hiervoor nodig? Volstaat 10mm?
- Hoeveel en waar zou ik stabilisatiestrips moeten plaatsen?
- Aanvullende vraag op de vorige vraag; zou het veel schelen om in plaats van 50cm een hoogte van 40cm te maken?
- Kan de bodem uit 1 geheel bestaan of zal dat uit meerdere glasplaten bestaan?
Ik hoor graag van de (ervaren) aquariumbouwers onder u!
Caedes
Daarom ben ik van plan een nieuw aquarium te maken. Het lijkt me erg mooi om een (bijna) vierkant aquarium te hebben alleen zijn deze exemplaren niet of nauwelijks te vinden op Marktplaats en de bekende aquariumbouwer vragen naar mijn mening bizarre prijzen. Zie bv http://www.aquariumbouwer.nl/prijzen/ov ... k-aquaria/ voor een 100x100x50.
Nu wil ik dus zelf een bak gaan maken van 90x110x40/50 cm. Ik ben van plan om het glas zelf te kopen en te lijmen alleen nu heb ik hierover een aantal vragen.
- Welke glasdikte heb ik hiervoor nodig? Volstaat 10mm?
- Hoeveel en waar zou ik stabilisatiestrips moeten plaatsen?
- Aanvullende vraag op de vorige vraag; zou het veel schelen om in plaats van 50cm een hoogte van 40cm te maken?
- Kan de bodem uit 1 geheel bestaan of zal dat uit meerdere glasplaten bestaan?
Ik hoor graag van de (ervaren) aquariumbouwers onder u!
Caedes