Zelfbouw decoratie / ornamenten hoe en wat


M

marline

Guest
Hallo

Een paar vraagjes:
Welke materialen zou ik eventueel kunnen gebruiken in het aquarium voor decoratie?
Laatst gekeken bij een bouwmarkt om te kijken wat voor materialen er zoal waren, zag daar gipsblokken liggen zouden die eventueel in het aquarium gebruikt kunnen worden? Uiteraard met een epoxyhars erover. of is dit te zwaar voor de glasplaat bodem ?

Zijn er eventueel nog meer materialen die makkelijk te bewerken zijn? die niet te zwaar zijn voor de bodem.

Welke soorten verf zouden kunnen, ik heb begrepen dat in sommige soorten verf een oplosmiddel zit, geeft dat problemen bij gebruik met gips of piepschuim of ander materiaal?

Ik ben mij aan het ori�nteren op dit gebied, over de mogelijkheden.

Even voor de duidelijkheid, het gaat om een decoratie of ornament, niet om een achterwand.

Bedankt.
 
zover ik weet kan je alles gebruiken als je er epoxy overheen gebruikt.

mensen die grote zware rots formaties hebben leggen nog wel is een tempex plaatje op de bodem van het aquarium, dan komt de druk daarop te staan en niet op het glas.
 
Volgens mij werken ze ook wel eens met purschuim om vormen te maken. Uiteraard met epoxy als bescherming.
 
Oja dat met tempex plaat eronder plaatsen is wel een goed idee inderdaad.

Maar maakt het dan opzich niet uit hoe zwaar het is? Ik ga geen beton gebruiken hoor want dat zal wel te zwaar zijn hihi.
En inderdaad epoxy.
 

Terug
Bovenaan