Zelfbouw waterlevel warning.


Bertus, jou link is slecht circuit en kan heel simpel verkeerd toegepast worden als men niet weet wat de gevaren zijn, mag je niet gebruiken in een aquarium of maar heel even, je mag dus niet constant in water laten geleiden. Circuit uit jou link laat je denken dat je ze in aquaium kan hangen en zo level indicator zou kunnen maken, dat is fout en zelfs gevaarlijk voor alle aquarium bewoners.

Draden zullen anders letterlijk weggevreten worden door de stroom, DC voltage op ijzer in water is geen goed idee, dagje later heb je je vissen gedood en zal je water naar roest ruiken.

Water alarm voor buiten je aquarium is wel optie op die manier, maar geen waterlevel meter voor in het aquarium is echt heel slecht idee!

Overloopalarm in het aquarium kan ook nog, zolang maar kort in contact komt en niet te vaak zal niet zo probleem zijn, maar permanent kan niet.
 
Waar staat dat,voor aquarium?
Water level alarm.
 
Staat ook nergens dat niet moet gebruiken in het aquarium!

Maar dat lijkt me vanzelfsprekend dat men dat gaat aannemen dat je het in water kan hangen, als je het op aquarium forum post en filmpje doet het ook vermoeden, kan je klok op gelijk zetten dat men daar voor gaan gebruiken. Ik heb in verleden al vaker mensen naar me toe gehad die met soortgelijk circuit aan kwamen zetten om level te meten.

En ga je google dan zijn er ook veel foute sites te vinden die het als waterlevel gebruiken.


Even paar minuten kan wel, maar veel langer als dat moet je niet doen, is gewoon geen goed idee. helemaal bovenaan is nog wel te doen en dan 1 draadje voor paar minuten is niet zo probleem, maar meerdere draden en lange periode is slecht idee.

Edit/
Zoals filmpje van W0uter dus, die legt het tenminste wat beter uit en zegt ook dat alleen voor verversen is en daarna moet je het buiten je aquarium houden. Die gast is tenminste ook te verstaan. :D
 
Ja, is waar.
Fout van mij,om het te laten zien.
 
Lijkt me in iets andere vorm met aquarium computertje wel te gebruiken bijvoorbeeld elke 10 minuten ff 1sec meten en data opslaan of in opslag tanks

Zal opzich niet veel kwaad kunnen in een aquarium hoor 9v plus stroom bergenzing door de weerstandjes zou je het op een afgeschermd plekje doen waar geen vis binnen een paar cm kan komen zal er geen enkel probleem zijn
De stroom zal bij 9v en een weerstand niet dusdanig groot zijn dat het echt weg zal vreten lijkt mij
 
Ja dat zeg ik ook, met voldoende aanpassingen is het min of meer bruikbaar te maken dan is het niet meer hetgeen wat in filmpje getoond word, en is het een heel ander circuit. ;)


En gaat niet om dat vissen stroom kunnen krijgen maar om chemisch proces dat plaatsvinden met ijzer, water en DC stroom, vergulden van metalen doen ze ook op die manier, DC stroom neemt gewoon langzaam metaal weg van de + kant en deel van weggenomen ijzer komt in water en deel op aan de - kan erbij. En komt nog waterstofvrij bij het proces, maar dat is niet zo gevaarlijk en is maar minimaal op deze manier.
 

Terug
Bovenaan