zichtbaar maken stroming


Lysia

Well-known member
Lid geworden
1 januari 2021
Berichten
2,945
Leeftijd
51
Locatie
Roermond
Ik ga mijn bakken opnieuw inrichten en dan ook de uitstroom van de filters veranderen. Ik wil dan de stroming zichtbaar maken, zodat ik goed kan zijn hoe de distributie is vóórdat de planten er in staan en ik dus relatief makkelijk nog iets kan aanpassen.
Het liefst gebruik ik daarvoor iets dat makkelijk beschikbaar is, zoals bijv melk?
Wie kan me een idee daarvoor aan de hand doen dat geen kwaad kan en goed zichtbaar is?
 
Beetje easy life filter medium toevoegen. Dan zie je een witte wolk door je aquarium trekken. Dat geeft makkelijk inzicht in de stroming. Het wolkje lost snel op
 
Dat heb ik niet, en dat moet ik dan speciaal daarvoor aanschaffen en ik vind toch al dat dat de verkoop van dat spul niet gestimuleerd hoeft te worden.
 
Inzicht in de stroming is wel handig. Ik zou er geen melk ingooien.
 
Kun je de bodem omwoelen? En zo zien hoe het stroomt.
Melk is om te vinden waar er een lek in een vijver is.
Soms krijg je door de vissen en planten wel enigzins een idee van hoe het stroomt.
 
Ik ga mijn bakken opnieuw inrichten en dan ook de uitstroom van de filters veranderen. Ik wil dan de stroming zichtbaar maken, zodat ik goed kan zijn hoe de distributie is vóórdat de planten er in staan en ik dus relatief makkelijk nog iets kan aanpassen.
Het liefst gebruik ik daarvoor iets dat makkelijk beschikbaar is, zoals bijv melk?
Wie kan me een idee daarvoor aan de hand doen dat geen kwaad kan en goed zichtbaar is?
Denk dat , na het beplanten de situatie weer anders word.
 
Pak anders heel fijn granulaat, en gooi daar wat van in. Of verkruimel vlokvoer. Dat werkt ook prima.
 
Denk dat , na het beplanten de situatie weer anders word.
Uiteraard, maar als het in de basis al niet goed is, wordt het door toevoeging van stromingblokkers als grote planten niet opeens beter. En door de stroming zichtbaar te maken, is ook min of meer te voorspellen wat er gebeurt als er planten in staan.
 
Het vraagt wat meer geduld, maar er zweeft altijd wel een of ander stofje door het water. Die kun je vaak ook volgen. Kost wel wat meer tijd om ze op alle plekken in beeld gehad te hebben.
 
Dat heb ik niet, en dat moet ik dan speciaal daarvoor aanschaffen en ik vind toch al dat dat de verkoop van dat spul niet gestimuleerd hoeft te worden.
Easy Life Filter medium is prima spul om je stroming te bekijken. Het spul werkt ook als bescherming voor je dieren. Normaal in een gezonde bak ben je het op zich niet nodig maar je kan er verder eigenlijk niets negatiefs voor bedenken. Naar mijn idee wel het beste middel om je stroming te bepalen.
 

Terug
Bovenaan