Ziek?


C

cinastro

Guest
Ik was vandaag in de aquarium zaak en zak daar een pauwoog ciclide zitten. Maar er zitten witte vlekken op zijn lichaam.

Is nog maar juist binnen zijden ze.

Is het schimmel of ziekte van vroeger?

Zwom wel rond en lag af en toe op de grond. Maar of dat komt omdat juist geten heeft of van de verhuis. Weet ik nie

1526555150285.jpg
 
Geen van beide, is een aangetaste slijmlaag, kan door diverse oorzaken komen, zo'n slijmlaag is eigenlijk de regenjas van de vis die ervoor zorgt dat ziektekiemen geen vat krijgen op de vis.
 
Achzo, is er iets aan te doen Of moet er niks aan gebeuren?

Is het dan nog raadzaam om deze vis te kopen?
 
Zou de vis niet kopen nee, de slijmlaag is in slechte conditie, daar kan medicatie tegen helpen, maar door alle uitvang- en verhuisstress kan het zomaar zijn dat deze vis er niet bovenop komt.
 
Is nog maar juist verhuist en dan nog is verhuizen zal idd nie bevordert zijn voor de vis.
 
ik zou eigenlijk beginnen met wat kleinere pauwoogjes ipv een grotere en die gewoon groot laten groeien in je bak. Meestal met agressiviteit gaat dat beter. Ook zijn de kleinere meestal een stuk goedkoper en pauwogen groeien snel
 
Ben ik van plan zenne. Was uk om is te onderhoren. Wat zodag ik weet op wat ik moet letten. Als ik de kleintjes ga halen.

Ze vragen er 30€ voor.
 
Ben ik van plan zenne. Was uk om is te onderhoren. Wat zodag ik weet op wat ik moet letten. Als ik de kleintjes ga halen.

Ze vragen er 30€ voor.
30???? hly sht dat is zo duur.... hier zijn ze 10 per stuk. En bij het vissenasiel waren ze vroeger 8 ofzo maar kon je ze ook wel eens krijgen voor 5 euro pp
kijk anders even op marktplaats, Dan red je een vis en zijn ze zelfs gratis
 
Was 30€ voor die grotere. Kleintjes zijn goedkoper
 

Terug
Bovenaan