Wat is er nieuw

Zieke corydoras

• Onderwerp starter Onderwerp starter CorydorasGalaxy
  • Startdatum Startdatum
C

CorydorasGalaxy

Guest
Hoi allemaal
Ik heb in mijn 110l bak een antal corydoras zitten, verschillende soorten. Oa. Pandas, aneus, e.d.

Maar nu inene hebben alle corydoras dikke ogen, 1tje schimmel op de vinnen, en vind ik er net al 1tje dood

Ik ververs iedere week zo'n 40% van t water, zuig het vuil van de grond

Ze leven op filterzand en een gedeelte fijn grind, en worden gevoerd met van die voedertabletten.

De rasboras en synodontis lijken nergens last van te hebben.

Iemand een idee?

Heb je een foto van je bak? en hoelang draait de bak nu? en heb je je water getest?

Bak draait een jaar, water getest adh van teststrip en nitraat zou iets verhoogd zijn. Ondertussen weer waterwissel gedaan van ong 50%
IMG_20210203_194018_379.jpg

Watvoor filter zit erin en wat doe je daaraan zoal aan onderhoud? ik vind het water er nogal mistig uitzien eerlijk gezegd, kun je alle waterwaardes even neerzetten?

Sorry, ik had er even moeten bijzetten dat dit een foto is van een poosje geleden toen ik wat onderhoud had gedaan. Water is nu kraakhelder.
Er zit een juwel filter in met een eccoflow 500. Sponzen doe ik iedere week even een keertje uitknijpen in aquariumwater zodat het ergste vuil eruit gaat, maar maak ze niet schoon zeg maar.

Ik heb helaas niet alle precieze waardes voor je, omdat ik alleen van die teststrips heb. Ik weet dat die niet 100 procent accuraat zijn, maar goed ik heb op dit moment even geen andere test attributen. Daarop is dus alleen het nitraat wat verhoogd, nitriet blijft wit dus zou "0" moeten zijn

Oke, jammer dat je niet zo scheutig bent met de gevraagde info want dan kan ik je verder ook niet helpen, advies van mij: koop een druppeltestkit dan weet je al veel meer

Wauw, sorry hoor. Vrienden van mij hadden gelijk, vriendelijkheid is op dit forum ver te zoeken. Laat maar, je bent van me af.

Ik heb helaas niet alle precieze waardes voor je, omdat ik alleen van die teststrips heb. Ik weet dat die niet 100 procent accuraat zijn, maar goed ik heb op dit moment even geen andere test attributen. Daarop is dus alleen het nitraat wat verhoogd, nitriet blijft wit dus zou "0" moeten zijn
De dierenwinkels zijn gelukkig open, ik weet niet of je ver van winkels af zit, maar voor nu zou je een druppeltestje van HSAqua kunnen kopen, en dan online een complete testset bestellen. Ik heb zelf de Colombo. Dit soort dingen is altijd een goede investering voor aquariumhouders.

Verder zou ik een aantal dagen achter elkaar meer verversen, want als je vissen met dikke ogen hebt duidt dat toch op een bacterieel probleem als gevolg van verminderde weerstand, en dat heeft meestal met de waterwaarden te maken. Ik heb zelf ook wel eens een periode gehad dat de bodemvissen problemen hadden en mij is toen uitgelegd dat ammoniak en nitriet vooral bij de bodem te vinden zijn. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

nitraat is niet echt schadelijk, het zou pas een probleem zijn als je nitriet ziet, maar die kans acht ik klein tenzij je uitgebreid in de bodem hebt gerommeld, of je filter met javel hebt uitgekuist.
Je zal ergens een bacterie hebben meegekregen.

De dode vis, was dat een Panda? Daarvan is gekend dat ze nogal gevoelig zijn.

Maak een paar fotos van je vissen, en neem een waterstaal mee naar de winkel, mogelijk moet je toch iets van bactifec of Esha gebruiken om van de infectie af te raken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan