Zieke discus.


R

Robin-S

Guest
Sinds gisteren is me opgevallen dat 1 van de red scriblles lusteloos is en moeite heeft met zwemmen. Hij 'zwemt' als het ware met zijn koppie naar beneden en heeft moeite om de bodem te bereiken om te eten. Voor de rest kan ik niet echt iets vreemds ontdekken aan het dier. Toch heb ik sterk de gedachte dat deze vis het niet gaat overleven. Hij doet erg vreemd. De ene keer lijkt hij te zinken en de andere keer heeft hij moeite om de bodem te bereiken. Mijn eerste gedachte zou zijn een zwemblaasprobleem maar wat dan? Ik heb eventueel bactopur in huis maar om nu blind medicijnen in de bak te gooien ben ik geen voorstander van. Het overig bestand heeft nergens last van en doen het erg goed. Moet ik nu 'gewoon' mijn verlies nemen en dit beestje uit zijn/haar leiden verlossen?

Er is niets veranderd in mijn bak. Temperatuur staat op 28.5 graden en 3x per week ververs ik 40 a 50%.

Mvg Robin
 
Mischien heeft hij met iets aan de oppervlakte pakken lucht gehapt? Dit heb ik van de week ergens gelezen.
 
Ik heb de discus gisteravond nog uit zijn lijden verlost. Het beestje was te verzwakt om nog normaal overeind te blijven en liet zich meevoeren door de stroming. Ik denk dat dit het beste was voor deze vis.

@ Alex: Ik heb net even op google gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat mijn discus wel degelijk een 'kopstaander' was. Ik lees nergens dat het besmettelijk is buiten het verhaal dat er heel misschien wormen in het spel zijn. Laten we hopen dat de rest van de discussen het bespaard blijft.

Gr Robin
 
@Richvio: Het zou kunnen dat de vis een grote hap lucht heeft genomen. Ik voor mijn vissen namelijk wel eens vlokvoer en witte muggenlarven (blijft drijven). Het is allemaal erg snel gegaan maar deze prachtige vis is er niet meer.

Gr Robin
 

Terug
Bovenaan