Zieke guppy

P

Paulliinee

Guest
Goede avond, kan iemand mij helpen.
Wij hebben eergisteren visjes gekocht.
Ze waren allemaal perfect gezond, maar opeen begon eentje te drijven met zijn hoofd omhoog, ik dacht dat hij lucht in zijn zwemblaas had. Dus ik heb hem apart gezet in een bakje met weinig water zodat hij zo goed als op de bodem ligt. Maar nu zie ik dat hij zijn staart helemaal niet meer beweegt. Hij zwemt ook enkel achterwaarts. Kan iemand mij helpen? Hoe komt dit? Kan ik mijn visje nog helpen?
Hij heeft ook wel iets geks wit aan zijn staart. Ik weet niet of het schimmel is of dat hij zich gestoten heeft. Zie foto.
 

Bijlagen

  • 16219730831478545202686657094901.jpg
    16219730831478545202686657094901.jpg
    484.5 KB · Weergaven: 113
  • 16219731926805691709327292770707.jpg
    16219731926805691709327292770707.jpg
    542 KB · Weergaven: 111
Dat ziet er helemaal niet goed uit.
Dergelijke verkleuringen zijn vaak het gevolg van een bacterie uitbraak.
Door de stress van de verhuis kan een vis sterk verzwakken en krijgt de bacterie een kans om uit te breken.
Behandeling is zelden efficiënt.
Beste dat je kan doen is zo'n visje uit z'n lijden verlossen.
 
Dat ziet er helemaal niet goed uit.
Dergelijke verkleuringen zijn vaak het gevolg van een bacterie uitbraak.
Door de stress van de verhuis kan een vis sterk verzwakken en krijgt de bacterie een kans om uit te breken.
Behandeling is zelden efficiënt.
Beste dat je kan doen is zo'n visje uit z'n lijden verlossen.

Oh wat jammer.
Ja, bij de verhuis bleef hij ook steeds rondjes zwemmen, de stress zal hem teveel geworden zijn.
Kan zo een bacterie mijn andere vissen ook beïnvloeden/besmetten? Hij zit nu wel apart, maar ik hoop niet dat ze dit nu allemaal gaan krijgen.
 
Oh wat jammer.
Ja, bij de verhuis bleef hij ook steeds rondjes zwemmen, de stress zal hem teveel geworden zijn.
Kan zo een bacterie mijn andere vissen ook beïnvloeden/besmetten? Hij zit nu wel apart, maar ik hoop niet dat ze dit nu allemaal gaan krijgen.
Kunnen ja, maar alles hangt af van hun immuunsysteem. Vissen zijn continu omgeven door bacteriën, net zoals mensen.
Het is enkel als ze zwak zijn dat ze er last van hebben.
 
Kunnen ja, maar alles hangt af van hun immuunsysteem. Vissen zijn continu omgeven door bacteriën, net zoals mensen.
Het is enkel als ze zwak zijn dat ze er last van hebben.
Hij is helaas deze nacht overleden, maar beter zo dan dat hij nog zou moeten lijden. Toch bedankt voor jouw antwoord. De andere vissen zwemmen wel allemaal nog gelukkig rond dus hopen dat dit zo blijft. 😊
 
Terug
Bovenaan