Wat is er nieuw

Zieke Kempvissen.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mellon1982
  • Startdatum Startdatum
M

Mellon1982

Guest
Hallo allemaal,
mijn naam is Gaby en ben nieuw op het forum.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen met mijn zieke Kempvissen?

ik hoor het wel als jullie meer info willen hebben.
 
Welkom ,Gaby, Verttel.
Hoe groot is de bak?
Hoelang zitten ze er al in?
Foto???



Allereerst ververs de helft van het water.
 
Hoi Gaby!
Welkom op het forum!

Ik ben ook benieuwd naar komende reacties. Ik heb nog geen zieke Betta, maar wat niet is kan nog komen en lees ik graag ff mee! Want heb nog geen ervaring met zieke vissen.
Wat scheelt er met je kempvis? Uitpuilend oog? Aangetaste vinnen?

Er zijn veel mensen die je kunnen helpen. Een foto kan ook veel zeggen. Heb je misschien eentje die je kan posten?

Schrijf ook ff je waterwaarden op. Dan kunnen medeforumleden net iets meer opmaken van de situatie.

Groetjes
Doppeke
 
hoi.

dank voor de snelle reacties.

ik heb een bak van 80 liter.
De kempvissen een man en 2 vrouwtjes zitter er nu 2 maandjes in.

Daarbij nog wat guppies, platies, corridora,s en een pleco.

De andere vissen zijn prima in orde zo ver ik kan beoordelen.

De Kempvissen hebben een rare mond, lijkt ook net of het stuk is en rare vlekken geen witte. Ze zijn ook niet echt levenslustig meer.

Heb 2 dagen geleden de bak ververst de helft ongeveer.
Een foto volgt nog.
Voor de waterwaardes moet ik even nieuwe strips halen.
 
Ik denk dat het aan de guppen en platy's ligt. Die zijn veel te druk voor Betta's. Ze gaan elkaar pesten of de Betta's raken zo gestrest dat ze zich terugtrekken en vatbaar zijn voor ziektes.
 
Ik heb het goed in de gaten gehouden, het ging heel goed samen en de platy's zijn nog klein.

Ik ben er nog niet uit hoe ik een foto plaats
 
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je dat niet zomaar aan je Betta kan zien. Betta's houden erg van rust en de andere visjes zijn dit allesbehalve. Ik weet niet in hoeverre je stress kan zien bij een Betta, maar ik denk dat ie echt weg kwijnt (hoe zeggen jullie dit) en dus daarom minder levendig is.

Stress zie je bv. ook niet altijd aan een mens, maar wel aan de gevolgen ervan, nl minder weerstand en (sneller) ziek worden.

Net zoals Jones zegt trouwens 🙂

P.s. Ik weet niet of het mogelijk is om de Betta's apart te houden? Als je je Platy's en Guppen er uit kan halen en in een andere bak kan steken, kan je direct zien of het stress is. Die zal zich snel beter voelen en snel terug een echte Betta zijn.
 
Helaas zijn de kempvissen allemaal overleden. Een vrouwtje leek nog te herstellen maar helaas.
De andere vissen zijn prima in orde.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan