Wat is er nieuw

Zieke Neon Tetra

I

Ilse15

Guest
Ha allemaal!

Inmiddels heb ik driekwart jaar een 45L aquarium staan met 9 neon tetra's, 4 hengeli's en veel garnaaltjes. Alles doet het goed, gaat prima samen en tot op heden waren er geen gekke dingen. Nu is er één neon tetra die aanzienlijk dikker is dan de andere. Ook verliest hij zijn heldere kleur, en lijkt er een bloeduitstorting op zijn buik te zitten. Als het de neon tetra ziekte is, wil ik hem snel uit het aquarium halen. Maar ik wil hem ook niet vroegtijdig afschrijven. Weet iemand meer? Alvast veel dank!

Bijlagen

• IMG20210326083723.jpg
    IMG20210326083723.jpg
    241.3 KB · Weergaven: 215
  • IMG20210326083726.jpg
    IMG20210326083726.jpg
    250.5 KB · Weergaven: 206
Volgens mij is neon ziekten iets wat erg snel ontwikkeld. Dat 1 neon na 8 maanden dit krijgt lijkt me niet voor de hand liggen. Volgens mij is het ook besmettelijk en zou je andere ook aangetast zijn. Heb je onlangs nog nieuwe neons erbij geplaatst?

Een 45 liter aquarium is erg klein voor al wat je er in heb. Wat doe je aan verversen, wat voor filter en wat qua onderhoud? Meet je ook water waardens?

Wat de vis mankeert kan van alles wezen. Een flinke waterverversing is altijd een aanrader bij poblemen. Als je aquarium niet geschikt is voor je bewoners of je water niet goed is dan krijg je allerhande ellende.

Wellicht reageren er nog meer die je wat meer inzicht kunnen geven in je soorten visjes/garnalen en je aquarium.

Voor garnaaltjes is de bak prima maar voor visjes vindt ik het erg krapjes hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan