Zieke oto


K

Kimmy1989

Guest
Hallo,
Na jullie hulp heb ik mijn oto's aan het eten gekregen, mijn dank! 3 van de 4 zwemmen nu vrolijk rond met bolle buikjes.

1 helaas niet, pigmentverlies is een duidelijke witte vlek geworden boven op zijn rug. Hij is ook rustiger als de anderen al eet en zwemt hij wel maar eet niet veel. Ik heb geen idee wat dit is, en hoe te behandelen. Heb ook al in de online hulp bij visziekten gekeken maar heb geen idee. Kan iemand mij helpen?

Ik heb foto's maar ben al een kwartier aan het uitvogelen hoe erop te zetten, ik weet het niet :(
 
778158_0_82_20131028_215843_1.jpg


228963_0_82_20131028_215907.jpg


Gelukt, dank je wel!
 
Graag gedaan.
Raar plekje,ja.
 
@ypoc: dank, maar zoals ik al noemde kan ik niet plaatsen wat het precies is. Heb die hele site al doorgespit.
 
Maar wat zie je dan precies?

I het gewoon een witte plek, of is het wat lager of hoger dan de rest van zijn huid?

Is er textuur, enzovoort...
 
Ik persoonlijk denk dan aan een bacteriele infectie maar ik quote even:

"Vaak is de huid van de vis met een licht gekleurde laag bedekt, maar bloederige plekken of geheel andere symptomen zijn eveneens mogelijk. Een absoluut zekere diagnose is praktisch alleen mogelijk met behulp van een microscoop."
 
Het was eerst pigmentverlies, daarna gewoon een wit vlekje die steeds iets groter wordt, in een periode van zo'n 2 weken. Het is gewoon op de huid, verder niets anders te zien. Er ligt iets wat een waasje overheen maar dat is pas sinds 1 of 2 dagen.
 
Ok maar duurt dat zo lang dan? Het gaat echt heel langzaam. Is het schadelijk om daar een behandeling voor te starten mocht het geen bacteriele infectie zijn?
 
Hangt er vanaf welke vissen of garnalen (!) je nog meer in je bak hebt. Garnalen kunnen niet tegen medicijnen.
Maar als je alleen vissen hebt moet je wel een kuurtje kunnen starten.

Welk kuurtje dat zou moeten zijn durf ik je op basis van de foto ook niet te zeggen.
 
Ik heb geen garnalen verder alleen guppen, black mollys en zwaarddragers. Esha 2000 heeft een vrij breed spectrum toch? Miss kan ik dat proberen. Zie het alleen niet zo zitten om zomaar medicijnen erin te doen zonder te weten of het de goede zijn. Maar ja anders gaat ie miss dood, is ook niet de bedoeling.

Iemand anders een idee nog wat voor kuurtje erin moet?
 
denk niet dat esha 2000 zal helpen ,erg zwak middel inmiddels zijn er veel betere medicijnen.
tegen klokdiertjes,daar lijkt het wel op, op een LDA 033 heb ik eens middel tegen stip met succes gebruikt info uit boek "back to nature L meervallen Ingo Seidel".
mij lijkt dat je ook een goede kans maakt met sera omnipur.
weet nu niet meer uit eigen ervaring hoop dat je hier wat aan hebt.
groet silvia
 
Je zult het toch apart moeten zetten.
Lijkt mij meer dat de huid beschadigt is,daar door schimmel.
 
@Bertus,
de medicijnen die ik heb voorgesteld kunnen gewoon in de bak dan hoeft hij er niet uit.
groet silvia
 
Bedankt voor de reacties. Helaas heeft het niet mogen baten, het is ineens heel snel gegaan, visje is dood :(

Ik hou de medicijnen in mijn achterhoofd, mocht ik plekjes bij mijn andere vissen zien gooi ik het er gelijk in. Kan ik dat gewoon bij de lfs halen?
 
He wat jammer!
je hebt je best gedaan, soms is het niet anders.

iets van medicijnen in huis hebben is wel handig maar je zou zeker niet gelijk iets in de bak moeten gooien als je een plekje ziet.(er zijn ook plekjes die vanzelf weer verdwijnen)zou je adviseren medicijnen zo min mogelijk te gebruiken.
wat goed is vind ik het observeren van je vissen en veel informatie zoeken/vragen.
op de site van sera staan medicijnen met uitleg over gebruik maar veel merken hebben dat.
succes er mee.
groet silvia
 

Terug
Bovenaan