Zieke Platy & Honinggoerami


Koen07

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2022
Berichten
168
Leeftijd
16
Mijn platy en honinggoerami zijn beide ziek, mijn platy heb ik net 1x half zien leunen op een blaadje, hij heeft een rode mond (had hij al wel eerder maar toen leek hij verder gezond) en nu is die rode mond erger geworden. Ook zien zijn schubben er niet goed uit.

IMG20220513154949.jpg

IMG20220513154336.jpg

IMG20220513154329.jpg


De honinggoerami ligt op de bladeren en grond, net ook tegen de filter aan. Aan haar uiterlijk valt niks te zien. Ik dacht dat ze misschien te weinig gegeten had en niet zoveel energie had/niet sterk genoeg was. Ze zwemt steeds nog wel een klein stukje en eet ook iets. Als ze zwemt zwemt ze normaal, niet schuin ofzo.

Ik ga morgen me water laten testen, en eventueel een medicijn halen voor de Platy. Ik dacht aan Esha 2000, maar moet dat in een apart aqaurium?

Ps: De platy is wel redelijk oud.
 
Mijn platy en honinggoerami zijn beide ziek, mijn platy heb ik net 1x half zien leunen op een blaadje, hij heeft een rode mond (had hij al wel eerder maar toen leek hij verder gezond) en nu is die rode mond erger geworden. Ook zien zijn schubben er niet goed uit.

Bekijk bijlage 343674
Bekijk bijlage 343675
Bekijk bijlage 343676Bekijk bijlage 343677

De honinggoerami ligt op de bladeren en grond, net ook tegen de filter aan. Aan haar uiterlijk valt niks te zien. Ik dacht dat ze misschien te weinig gegeten had en niet zoveel energie had/niet sterk genoeg was. Ze zwemt steeds nog wel een klein stukje en eet ook iets. Als ze zwemt zwemt ze normaal, niet schuin ofzo.

Ik ga morgen me water laten testen, en eventueel een medicijn halen voor de Platy. Ik dacht aan Esha 2000, maar moet dat in een apart aqaurium?

Ps: De platy is wel redelijk oud.
Platy ziet er niet goed uit idd, denk niet dat esha 2000 veel uithaalt. Denk dat je deze vis beter kunt euthaniseren, de staart lijkt ook aangedaan te zijn?

Mbt de gourami, heb je daar een filmpje van of foto? Wat zijn de bakmaten van je aquarium? Waterwaardes? Hoe vaak ververs je?
 
Ik zou ook de waterwaarden willen weten en hoelang draait deze bak want ik zie ook staghorn en dat duidt vaak op een verhoogde nh3/4 wat ook weer nadelig is voor de gezondheid van je vissen.
 
Ik ga het zo laten testen, 9 maart heb ik de eerste 3 slakken erin gezet, ongeveer 5 dagen denk ik daarna geleidelijk de visjes uit me oude aqaurium. Voor 9 maart heb ik het 3.5 week laten indraaien.

Wat kan ik tegen dat alg doen? Is daar een middeltje voor of kan het ook met Japonica garnalen?
 
Heb het laten testen:
Ph: 8
Gh: 6
No2: 0
No3: 0
Po4: 0
 

Terug
Bovenaan