Zieke tetra, wat is het?


JurS

New member
Lid geworden
15 januari 2023
Berichten
3
Leeftijd
40
Goedemorgen,

Wij hebben een aquarium met 3 Chinese danio's, 10 Kardinaal tetra's en een Siamese algeneter. Nou viel ons op dat er 1 tetra vreemd zwemt. Hij hapt continue met zijn bekje (niet bovenin het aquarium, dus geen zuurstof probleem), hij zwemt met zijn staart wat naar beneden en zijn hoofd omhoog, en hij oogt krom vanaf zijn middel (dus zijn zijn staart zit scheef onder zijn romp). Zie filmpje. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en vooral wat we eraan kunnen doen? Met de andere vissen lijkt niks mis te zijn.
 

Bijlagen

  • 20230115_090018_001.mp4
    24.5 MB
Is dit echt continue of alleen op bepaalde momenten, en zo ja welke momenten?
 
Zou het kunnen zijn dat ie zich ergens vast gezwommen heeft? Bijvoorbeeld in de filter uit- of inmonding? Op zijn rechterkant zie ik namelijk een soort van streep/ ring van beschadiging.
 
Gezien de schuine stand en het op en neer hoppen lijkt in ieder geval de zwemblaas niet in orde. :( Of hij dan zo snel hapt omdat het hem moeite kost om compenserende zwemslagen te maken, of omdat er iets anders aan de hand is (infectie bijv, wat dan wss samenhangt met die zwemblaas), geen idee. Er is zoals Lysia zegt inderdaad ook wat verkleuring zichtbaar op de vis.

Ik ben haast bang dat hier weinig aan te doen is. Hou het maar even in de gaten?
 
Hij doet dit continue, dus niet op speciale momenten.
 
We houden het zeker in de gaten. Kan me haast niet voorstellen dat hij zich ergens in vastgezwommen heeft, maar goed wat niet kan. Helaas kunnen we het ze niet vragen :(.
Dank jullie wel in elk geval voor de reacties.
 
Hij doet dit continue, dus niet op speciale momenten.
Dan vermoed ik ook dat het de zwemblaas is. Mijn kardinalen doen dit ook wel eens als ze vlokken van het oppervlakte halen en daarbij zo gulzig zijn dat ze een hap lucht meenemen. Je ziet ze dan even zo zwemmen tot er een luchtbel uit hun bek komt.
 

Terug
Bovenaan