Wat is er nieuw

Zieke vis, apart of samen behandelen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fish-lover
  • Startdatum Startdatum
F

fish-lover

Guest
Beste ik zit namelijk met een zieke vis die de laatste tijd niet meer eet.
hij zit enorm stil.
nu had ik een paar vragen.
ik zou ze willen behandelen met exit en esha 2000

in het aquarium zitten ook japonica garnalen
nu vroeg ik me af.
1) ik heb al gelezen dat garnalen moeilijk tegen die 2 producten kunnen en zelfs kunnen sterven wat is daar van waar?

2) is het beter dat ik het in het aquarium doe of is dat slecht/dodelijk voor de overige bewonders

3) is het dus beter dat ik hem eruit haal en apart behandel?

Alvast bedankt!
 
Als het om 1 vis gaat zou ik die apart zetten. Je kan misschien ook sera fishtamine aanschaffen. Je kan even googelen wat het is. Het bevorderd de eetlust en zo neemt de vis nog wat voeding / vitamine op via de kieuwen.

Maar is het alleen dat ie niet eet of ook nog andere symptomen? Leeftijd van de vis en over welk soort vis hebben we het?
 
Bumblebiekje zei:
Als het om 1 vis gaat zou ik die apart zetten. Je kan misschien ook sera fishtamine aanschaffen. Je kan even googelen wat het is. Het bevorderd de eetlust en zo neemt de vis nog wat voeding / vitamine op via de kieuwen.

Maar is het alleen dat ie niet eet of ook nog andere symptomen? Leeftijd van de vis en over welk soort vis hebben we het?
het gaat over mijn ramirezi!
okee als ik straks thuis ben zal ik het even checken klinkt een goed middel!

nee ik zie ook gezwollen ogen.
leeftijd is nog geen jaar

bedankt voor je hulp!
 
Graag gedaan hoor...

Ik heb geen ervaring met opgezwollen ogen van een vis maar ik denk dan aan pop-eye...

http://www.cichlidenkwekers.nl/pop-eye-exophthalmus/

Ook even googelen op pop eye vis en dan bij afbeeldingen kijken ter vergelijking.

Misschien dit artikel even goed lezen, staat een hoop info in, en ik hoop dat iemand anders je ook nog raad kan geven met eventuele medicijnen, hoe en wat.

Succes met de patient!
 
Ramirezie met pop-eye gaat dood 🙁
Heeft iig geen zin om ESHA en Exit te doseren want deze middelen helpen hier niet tegen (als ze nog ergens tegen helpen tegenwoordig) het enige wat misschien nog zou kunnen helpen is een antibacterieel medicijn. Maar negen van de tien keer is het einde verhaal 🙁
 
Meksjoef, weet jij misschien of pop eye besmettelijk is? Als fishlover toch een gokje wil wagen op behandeling kan hij/zij die vis dan beter apart zetten?

Misschien is een foto ook wel handig fishlover, voor de zekerheid...
 
pop eye kan verschillende oorzaken hebben, bacterie, parasiet, infectie tgv. een verwonding. En dus ook verschillende behandelingen. Ramirezie is een erg zwakke soort en weinig kans op genezing helemaal als hij niks meer eet en stil hangt, waarschijnlijk afgelopen zaak. De pop eye van mijn regenboogvis is vanzelf genezen, waarschijnlijk tgv een gevecht, vis leek er verder geen hinder van te ondervinden.

Heeft de vis het aan ��n oog of beide ogen? Foto's zouden handig zijn idd.
 
@ bumblebiekje: bedankt voor je link en info het is inderdaad meer zijn linkeroog het rechtse nog niet. is het enigste wat ik zie dat veranderde aan zijn lichaam.
!ik plaats morgen zo snel mogelijk foto's van hem! is nu al wat telaat

@meksjoef: damn dat is niet zo'n best nieuws. ik heb hem daarnet in zout bad gedaan van 10 min daarna zag ik wat verbetering in zijn zwemgedrag ofwel is het omdat ik verbetering wil zien.. :s maar had ook gelezen op de link van bumblebiekje dat zou een goed middel was dus zal morgen 3 korte zoutbadje geven over de dag verspreid.
ps: heb ook al gelezen dat velen esha en exit volledig afgeschreven hebben.

@Goldie83: het is vooral aan zijn linkeroog dat het gezwollen staat zijn rechter is nog vrij normaal. ik plaats morgen zo snel mogelijk een foto licht is nu al uit.
bedankt voor jullie hulp! (met een beetje hoop kan ik hem miss nog redden morgen nog eens proberen voeren :s
 
Je kan altijd proberen. Kijk ook even naar fishtamine misschien... Doe ik ook af en toe over het ontdooide diepvriesvoer wat ik mijn vissen geef. Krijgt ie toch wat in zijn lijf. We horen en zien het morgen wel, je doet je best en meer kan je ook niet doen.
 
is het oog zelf nog gewoon helder?

Ververs ook goed het water, popeye kan ook door slechte waterwaardes worden veroorzaakt.

Als het niet beter wordt door het zoutbad zou je bijv. een middel als baktopur kunnen proberen, in een aparte bak indien mogelijk.....

Maar een duidelijke foto zou prettig zijn. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.
 
@Bumblebiekje, ja ik heb het op gezocht en lijkt me een goed product, maar weet je soms een goede site waar ik het zou kunnen bestellen want dit hebben ze niet in mijn lokale winkels ook dat wat goldie83 zei die sera baktopur want kan ik in de toekomt ook nog altijd gebruiken zal later zoiezo nog met zieke vissen te maken hebben.

@goldie83: okee morgen inderdaad nieuwe kansen en nieuwe ronde ga ik verder met mijn zoutbad en zal ook in zijn normaal water telkens niet water indoen. zit nu in een drijf bak in het aquarium wou hem apart steken maar had geen warmte element meer en staat hier al een gewone emmer en die staat om 15 graden dus dat leek me wat te koud. nog thans dat die emmer op mijn kamer staat en normaal warmer is hier maarja.
weet jij soms een goede site om die 2 producten te bestellen aquarium-planten is de enigste site waar ik mee vertrouwd ben maar die verkoopt het niet. :s
 
Even de andere vragen beantwoorden...

garnalen kunnen daar idd niet tegen...dus of die apart of de vis...

pop-eye is idd besmettelijk dus hou de andere in de gaten. Helaas is wat Meksjoef ook waar...de ramirezi is een zwakke vis en gaat dit niet overleven. Misschien is euthanasie een beter plan
 
Hoe vaak verschoon je je bak? En wat voor vissen heb je er nog meer in zwemmen? Wat geef je ze te eten? En op wat voor temperatuur heb je ze? En wat zijn je waterwaarden?
 
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens, dat de Ramirezi een zwakke vis is. Althans, ik heb die ervaring gelukkig niet.Heb juist wel de ervaring dat ze wel degelijk tegen een stootje kunnen. Heb echt sterk het idee dat de gezondheid van de Ramirezi er grotendeels vanaf hangt hoe je ze houdt.

Maar popeye is erg vervelend voor de Ramirezi. Mocht de behandeling(en) geen resultaat geven en als je merkt dat het erger wordt, dan is het misschien inderdaad beter om de vis uit zijn lijden te verlossen.
 
Hoii FishLover,

Als je op deze site in de zoekbalk sera intikt, of de producten die je zoekt, vindt je ze wel.

http://www.flinsenhof.nl/shop/view-all-products-in-shop

Heb hier qua bestellen goede ervaring mee en ze leveren dus ook in Belgi�. Ik woonde vroeger ook in belgi� maar het lijkt wel dat je hier in nederland toch veel meer aquariumzaken hebt dan bij jullie want had eerst op sera belgi� gezocht.
 
http://www.poisson-or.com

Dit is de grootste van belgi� heb ik gelezen, is wel in het frans, vond zo direct geen vertaalknopke. 🙂

Bij recherche sera intikken of naam product wat je zoekt. Scheelt misschien wat levertijd al is flinsenhof ook best snel.

Hopelijk kan je er wat mee.
 
@q&q: njaa das triestig. okee hij zit nu apart in het aquarium toon zo snel mogelijk foto's. even de andere vragen beantwoorden

@visstisck:
1) ik ververs elke week zo'n 20%
2)de rest zijn wat opvullingen het draaide vooral rond mijn ramirezi koppel. schooltje neon tetra. en groep corydoras en groep otocinclussen.
3) ik geef ze vooral community formula pellets van ocean nutrition en tetra rubin vlokkenvoer.
4) ze zitten op 25 graden
5)mijn laatste waterwaardes waren; ph: 6.8 / kh 5 / gh: 16 / no2: 0 / no3: 80 / cloor: 0 /
 
@bumblebiekje: heel er bedankt! ik ga zeker eens die site checken en bestelling doen! heel nuttig dank u wel en de foto van mijn ramirezi komt eraan.
 
niet zo duidelijk maar tis omdat hij in een bakje hangt en wat moeilijk is.
451198_0_82_dscn4832.jpg

864932_0_82_dscn4833.jpg

236722_0_82_dscn4834.jpg

533413_0_82_dscn4835.jpg
 
fish-lover zei:
@q&q: njaa das triestig. okee hij zit nu apart in het aquarium toon zo snel mogelijk foto's. even de andere vragen beantwoorden

@visstisck:
1) ik ververs elke week zo'n 20%
2)de rest zijn wat opvullingen het draaide vooral rond mijn ramirezi koppel. schooltje neon tetra. en groep corydoras en groep otocinclussen.
3) ik geef ze vooral community formula pellets van ocean nutrition en tetra rubin vlokkenvoer.
4) ze zitten op 25 graden
5)mijn laatste waterwaardes waren; ph: 6.8 / kh 5 / gh: 16 / no2: 0 / no3: 80 / cloor: 0 /

Ja, dat is heel vervelend voor je vis, maar ook voor jou uiteraard.

De temperatuur vind ik wel aan de lage kant.Bouw het rustig op naar minimaal 27 graden.Ramirezi's kan je namelijk beter vanaf 27 graden houden.

Ook met het voeren kan je wel wat aanpassen.Je geeft je Ramirezi's alleen droogvoer, geef ze ook wat meer levend en/of diepvries voer. Het is zelfs beter om dit als hoofdvoer te gebruiken en je kan met droogvoer aanvullen. Bijvoorbeeld zwarte mug, artemia, mysis, witte mug. Probeer veel af te wisselen.

Alleen wat betreft de temperatuur verhogen, dat zullen de neon tetra's niet zo waarderen. En wat voor corydorassen heb je?
Heb je nog een aparte bak? Zet je Ramirezi daar anders tijdelijk in en verhoog langzaam de temperatuur naar minimaal 27 graden.
 
Bedoel, grote bak. In zo'n drijfbakje is er weinig circulatie. Bovendien raken ze gezien de kleine ruimte vaak in de stress. En dat is juist niet bevorderend voor zieke vissen.
 
Hoe is het nou met de pati�nt? Al verbetering?
 
@visstisck: ja ik geef ook diepvries voer was ik vergeten zeggen. maar geef dit maar af en toe 2x in de week is inderdaad een idee om dat hoofdvoer te maken. ik ga artemia, vooral rode bloedwormen. tubifex, en nog 2 ma weet naam niet direct.

okee ik kan de themperatuur wat hoger zetten! nee ik heb enkel nog een nano aquarium voor men garnalen en in mijn aquarium voor mijn scildpadden zitten ze ook niet egt veilig dus dat is ook geen optie 🙂

@bumblebiekje: de vis is jammer genoeg gestorven werd vandaag wakker en hij lag dood :s ik had gisteren nog een kort zoutbad gedaan, zag tog wat verbetering maar is dan tog overleden de volgende dag :s
 
Goldie83 zei:
is het oog zelf nog gewoon helder?

Ververs ook goed het water, popeye kan ook door slechte waterwaardes worden veroorzaakt.

Als het niet beter wordt door het zoutbad zou je bijv. een middel als baktopur kunnen proberen, in een aparte bak indien mogelijk.....

Maar een duidelijke foto zou prettig zijn. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.
kheb nog een vraagje goldie ik zag namelijk 3 soorten maar weet geen raad wat ik moet bestellen.

1)Sera Bactopur 50ml: Sera Bactopur 50ml
http://www.flinsenhof.nl/mijn-gegevens/ ... yword=sera

2)Sera Bactopur direct 8 tabs
http://www.flinsenhof.nl/mijn-gegevens/ ... yword=sera

3)Sera Bakto Tabs 275 tabl
http://www.flinsenhof.nl/mijn-gegevens/ ... yword=sera
 
Jammer te horen maar je hebt je best gedaan...
 
Bactopur direct is voor bacteriele infecties toch? Die andere bactopur is voor schimmelachtige toestanden en die baktotabs is voeding.
Jammer dat weer blijkt dat popeye niet te genezen is. Hoop iedere keer weer dat het iemand lukt om de vis te genezen.
 
@bumblebiekje: ja idd ja ik heb het geprobeerd :s

@meksjoef: dan is het beter dat ik dat eerste en laatste neem bateriele infecties en de voeding?

ja idd egt jammer :s
 
Bumblebiekje zei:
http://www.poisson-or.com

Dit is de grootste van belgi� heb ik gelezen, is wel in het frans, vond zo direct geen vertaalknopke. 🙂

Bij recherche sera intikken of naam product wat je zoekt. Scheelt misschien wat levertijd al is flinsenhof ook best snel.

Hopelijk kan je er wat mee.
wel jammer maar volgens mij is die site niet in het Nederlands te krijgen enkel in het Frans geschreven denk ik :s
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan