Wat is er nieuw

zieke vissen

bengel

Well-known member
Lid geworden
29 april 2010
Berichten
262
Locatie
uden
Sinds afgelopen maart heb ik een Dubai 80 (die andere aquariums heb ik verkocht met een aantal vissen, omdat ik ze te groot vond, of ons huisje te klein 😛).
Een week of 7 geleden besloot ik er alsnog een achterwand in te doen (er zaten toen 15 hemelse pareldanio's, 1 kuhlli, 4 renslakken, 2 dwergknorgoerami's en 6 oto's in). Alles in grote (2,curver)bakken gedaan en het filter er op gezet (en nog een klein ingedraaid filtertje op een tweede Curverbak).
Een week later nieuwe planten erbij geplant.
Ongeveer 2,5 week geleden heb ik er 10 corydoras adolfoi bij gezet.
Sinds afgelopen weekend valt het mij op dat 2 pareldanio's samen knijpende/plakkende vinnen hebben en 1 corydoras een stukje van zijn staart mist.
Weten jullie misschien wat er hier mis is, en wat ik kan doen hier aan?
O ja, er zit een akadamabodem in.

�Wat is je bakmaat ? 80*35*40.

�Wat zijn je waterwaarden ? ph 7.5, kh 5, gh 6, no3 10, po4 1, nh4/nh3 0, no2 0, cu 0, fe 0,5 (over de gh ben ik niet zeker, omdat ik die omslag niet goed zie, maar als ik naar de dierenwinkel ga, laat ik ze nog eens meten).

�Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze. jbl profi e901.

�Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan? 1 keer in de week, 20 tot 30 liter.

�Om welke vis(sen) gaat het ? 2 hemelse pareldanio's en 1 corydoras adolfoi.

�Wat zijn de medebewoners ? 1 kuhlli, 4 renslakken, 2 dwergknorgoerami's en 6 otocinclus.

�Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ? Zie bovenste stuk.

�Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk)Zie boven.

�Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc) Nog niks, behalve water verversen en plantenvoeding toevoegen.

�Hoelang heeft de vis het al ? Een dag of 2/3 geleden begon het me op te vallen.

�Heb je de vis al lang ? of betreft het een nieuwe vis ? De hemelse pareldanio's heb ik nu ongeveer een half jaar en de corydoras een 2,5 week.

�Heb je een foto van de symptomen? Zie hier beneden.

1461043_326327154175209_1291682236_n.jpg


1459342_326327194175205_1077055906_n.jpg


1477951_326331824174742_792135458_n.jpg
 
Waarom heb jij er Akadama in?
Is de viskeuze nou niet verkeerd? Wat hebben de Cory,s nu op deze bodem te zoeken? Niets toch?
 
Ik heb deze bodem er in omdat ik hem mooi vind. Het is niet scherp (als ik het over m'n arm wrijf verpulvert het). En het is licht van gewicht (ze duwen het zo aan de kant).
 
Ik vermoed zomaar dat de twee gevallen weinig / niets met elkaar te maken hebben.
Ook ik heb dergelijke problemen gehad met mijn Galaxys en dit blijkt vaker het geval te zijn. Ik weet niet precies wat het is, laat staan hoe te behandelen. ik ben om deze reden gestopt met Galaxys.

De Corys zelf zien er goed uit (prachtig zelfs) en het lijkt mij een kleine beschadiging, alhoewel de rugvin ook wat gerafeld lijkt (of zie ik dat verkeerd). Ik zou waterversingen blijven doen zodat het water schoon blijft en eventueel een Catappablad erin. Als er witte randen aankomen dan is er mogelijk meer aan de hand (vinrot) en zal je met medicijnen aan de slag moeten.

Groet,
Aad
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan