Ziekte of ouderdom?


1

1994

Guest
Beste!

Ik heb een aquarium van 80+50*36 (lengte * hoogte* diepte). Deze 115 l grootte bakz is gevuld met planten. Ook deze vissen:
3 rode koraal platy
5 waigtail platy
3 zilver mickey mouse platy
12 neon tetra
2 ruitekuisers
2 albino's cordidoras
4 black moly's
5 ballon molly
1 siamese algeneter

pH: +-7
Hardheid: +- 3

Onlangs zijn er 2 platy's gestorven (ik had ze nog maar 6 maand, volw gekocht) en is er nu momenteel een black molly mannetje aan het rond zwemmen met schubben die openstaan en opgezwollen ogen (geen wit stip). Wat kan de oorzaak zijn? Ik maak me wat zorgen omdat er nog een black molly vrouwtje super mager staat en er is onlangs nog ��n gestorven. Deze was 7-9 maand oud en ook volwassen gekocht. Wat kan ik doen?
 
Wel het is visvoer van de viswinkel (geen merk). Maar het is een heel goeie en gerespecteerde viswinkel. Ik geef ze 1x per dag eten. Zoals de regels het voorschrijven. Af en toe een srode muggelarven.

Onlangs heb ik 4 nieuwe neon tetra en wat niuewe waterplanten toegevoegd. Verder ververs ik het water om de 2maand (50l). De pomp was ingebouwd (Juwel aquarium). Wel gebruik ik nu filter wattten van het merk flamingo.
 
50l om de 2 maanden? Begin maar eens met 30-40l iedere week verversen.
 
BLack Molly's zijn groenvoereters. Zou zomaar eens kunnen dat die door verkeerd voer ernstig tekortkomen (daar duidt het mager zijn ook op).

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan