D
dutchyNL
Guest
�Welke planten betreft het?
laten we het voor nu even op twee planten houden maar heb het idee dat 60% van de soorten er last van hebben die erin staan.
�Hoe lang staan je planten al in het aquarium? En hoe lang heb je het probleem al?
de meeste tussen de 12 en 6 maanden, 1 plant 3 weken
�Kan je een foto plaatsen waarop het probleem zichtbaar is?
komen eraan!!
�Welke voedingsproducten gebruik je en hoeveel voeg je wekelijks toe? Heb je een bemestingsplan?
zitten leembollen in, plus een voedingsbodem.
�Heb je een voedingsbodem? Zo ja, hoe oud is deze?
nog geen jaar oud, (bijna scheelt een klein maandje)
�Voeg je kleibollen toe bij de plantenwortels?
telt leem ook?
�Gebruik je CO2 als bemesting?
nope
�Hoe groot is je aquarium?
juwel vision 450. dus 450L
�Welke verlichting hangt boven je aquarium en hoe lang brandt deze?
2 units, een start om 11 uur stopt om 19:00 de ander start om 15:00 en stopt om 00:00
�Heb je ook algen? Zo ja, welke?
thank god nee, niet meer sinds ik het boven genoemde lichtschema toe pas. (3-4 maanden)
�Wat zijn je waterwaarden?
KH 5
Ph 7,5/8,0
de rest zullen we nooit weten, moet nog even investeren in een goede volledige test set.
�Wat is de temperatuur van het water?
25C
�Hoe vaak ververs je het water en hoeveel? En welk type water voeg je toe (kraanwater, regenwater of osmosewater)?
kreenwater 1x in de 3 weken, beetje de helft soms iets meer soms iets minder ligt eraan hoe ik de kleur van het water vind.
�Hoe is de stroming in je aquarium (sterkte en plekken met stilstaand water)?
staat niks stil, ik zeg medium kwa stroming.
-------------------------------------------------------------
zo dat officeele gedoe uit de weg dames en heren aanschouw de horror DE FOTOS !!!
deze plant was 3 weken geleden toen ik hem kocht zo groen als het maar kan,uiteraard verwachte ik een terugslag maar dit is wel heel extreem het is tevens een moederplant, ik gok op een zwaardplant, maar als er iemand is die het beter weet hoor ik het graag.
dit is hoe de bladeren eruit zien, er komen gaten in, het type gat wat erin komt, is niet een oorzaak van een vis die het als een hapje ziet.
Er zitten op sommige stengels bruine vlekken, het beste hoe ik het kan omschrijven is in een tuin kunnen sommige planten zoals rozen of jonge eikenbomen (roest krijgen) en dat bestrijd je met zwavel, zo ziet het er een beetje uit.
tevens, kleuren de nerven rustigjes aan ook bruin.
zelfde blad.
zelfde blad, daarna krijgen we fase 2, en dan fase 3.
fase 2 is volgens mij wat er aan de hand is.
fase 3, is denk ik een blad wat simpelweg een resultaat van de terugslag is van het arriveren in een nieuw/ander aquarium.
Zoals ik al aangaf de plant is een moederplant toen ik hem kocht en dit is een stek er van, prachtig stekje, doet het gelukkig nog goed alleen de vlekken tonen hier ook al op.
ik heb er ook een knol in staan die helaas ook tekenen begint te geven van dit probleem.
hij hoort mooi donker groen te zijn en dat zijn de meeste bladeren nog wel maar het process zit er al in.
--------------------------------------------------------------
dat was de horror show.
exuus voor de typ fouten, taal is niet me beste kant 😉
buiten dat, bezit ik al 12 jaar aquaria en heb al me hele leven met vissen te maken voornamelijk koi karpers maar goed ik denk meld het er even bij zodat jullie weten dat het niet om een beginner gaat.
ik ben een beetje ten einde raad dus ik probeer het hier.
mijn gok is (K) kalium te kort dus.
alvast bedankt, hoor graag van de mensen hier.
laten we het voor nu even op twee planten houden maar heb het idee dat 60% van de soorten er last van hebben die erin staan.
�Hoe lang staan je planten al in het aquarium? En hoe lang heb je het probleem al?
de meeste tussen de 12 en 6 maanden, 1 plant 3 weken
�Kan je een foto plaatsen waarop het probleem zichtbaar is?
komen eraan!!
�Welke voedingsproducten gebruik je en hoeveel voeg je wekelijks toe? Heb je een bemestingsplan?
zitten leembollen in, plus een voedingsbodem.
�Heb je een voedingsbodem? Zo ja, hoe oud is deze?
nog geen jaar oud, (bijna scheelt een klein maandje)
�Voeg je kleibollen toe bij de plantenwortels?
telt leem ook?
�Gebruik je CO2 als bemesting?
nope
�Hoe groot is je aquarium?
juwel vision 450. dus 450L
�Welke verlichting hangt boven je aquarium en hoe lang brandt deze?
2 units, een start om 11 uur stopt om 19:00 de ander start om 15:00 en stopt om 00:00
�Heb je ook algen? Zo ja, welke?
thank god nee, niet meer sinds ik het boven genoemde lichtschema toe pas. (3-4 maanden)
�Wat zijn je waterwaarden?
KH 5
Ph 7,5/8,0
de rest zullen we nooit weten, moet nog even investeren in een goede volledige test set.
�Wat is de temperatuur van het water?
25C
�Hoe vaak ververs je het water en hoeveel? En welk type water voeg je toe (kraanwater, regenwater of osmosewater)?
kreenwater 1x in de 3 weken, beetje de helft soms iets meer soms iets minder ligt eraan hoe ik de kleur van het water vind.
�Hoe is de stroming in je aquarium (sterkte en plekken met stilstaand water)?
staat niks stil, ik zeg medium kwa stroming.
-------------------------------------------------------------
zo dat officeele gedoe uit de weg dames en heren aanschouw de horror DE FOTOS !!!
deze plant was 3 weken geleden toen ik hem kocht zo groen als het maar kan,uiteraard verwachte ik een terugslag maar dit is wel heel extreem het is tevens een moederplant, ik gok op een zwaardplant, maar als er iemand is die het beter weet hoor ik het graag.
dit is hoe de bladeren eruit zien, er komen gaten in, het type gat wat erin komt, is niet een oorzaak van een vis die het als een hapje ziet.
Er zitten op sommige stengels bruine vlekken, het beste hoe ik het kan omschrijven is in een tuin kunnen sommige planten zoals rozen of jonge eikenbomen (roest krijgen) en dat bestrijd je met zwavel, zo ziet het er een beetje uit.
tevens, kleuren de nerven rustigjes aan ook bruin.
zelfde blad.
zelfde blad, daarna krijgen we fase 2, en dan fase 3.
fase 2 is volgens mij wat er aan de hand is.
fase 3, is denk ik een blad wat simpelweg een resultaat van de terugslag is van het arriveren in een nieuw/ander aquarium.
Zoals ik al aangaf de plant is een moederplant toen ik hem kocht en dit is een stek er van, prachtig stekje, doet het gelukkig nog goed alleen de vlekken tonen hier ook al op.
ik heb er ook een knol in staan die helaas ook tekenen begint te geven van dit probleem.
hij hoort mooi donker groen te zijn en dat zijn de meeste bladeren nog wel maar het process zit er al in.
--------------------------------------------------------------
dat was de horror show.
exuus voor de typ fouten, taal is niet me beste kant 😉
buiten dat, bezit ik al 12 jaar aquaria en heb al me hele leven met vissen te maken voornamelijk koi karpers maar goed ik denk meld het er even bij zodat jullie weten dat het niet om een beginner gaat.
ik ben een beetje ten einde raad dus ik probeer het hier.
mijn gok is (K) kalium te kort dus.
alvast bedankt, hoor graag van de mensen hier.