Zijn de Tanks geschikt voor CO2 Aquarium?

C

Charlito

Guest
Beste Aquarianen,

Wie weet of deze twee CO2 tanks geschikt zijn voor de Aquarium? De CO2 tanks werden vroeger gebruikt voor het tappen van Tap Bier.
Alvast bedankt voor jullie tijd.

Met vriendelijke groeten,

Charlito
 

Bijlagen

  • DDD5DB25-63C1-4ACA-A966-D88E58549DB2.JPG
    DDD5DB25-63C1-4ACA-A966-D88E58549DB2.JPG
    118.6 KB · Weergaven: 196
  • C945C3F8-B892-4DCF-B8E7-40DC9D91E04A.JPG
    C945C3F8-B892-4DCF-B8E7-40DC9D91E04A.JPG
    108.2 KB · Weergaven: 160
  • 547ECBFC-D98F-41FA-A777-C6FF8BA44ACC.JPG
    547ECBFC-D98F-41FA-A777-C6FF8BA44ACC.JPG
    108.7 KB · Weergaven: 180
Lijkt me ook geen probleem maar let wel op de keuringsdatum zoals Wouter al aangeeft.
 
Zijn (mits gekeurd) uitermate geschikt

Lijkt me ook geen probleem maar let wel op de keuringsdatum zoals Wouter al aangeeft.

Bedankt voor jullie reactie, enig idee waar ik de keuringsdatum kan zien? Ik zie wel een datum ingedrukt op de flessen 2015/09 & 2016/06. Zijn dit de datums dat ze gekeurd zijn? Of zijn het juist tot die datum goed?
 
Uit mn hoofd gedaan is dat het jaar van keuring maar wacht even andere leden af. Ik kan het zo even niet zien op mn fles in het kastje.
 
Dacht de keuringsdatum, vanaf daar mogen ze 5 jaar tot de volgende keuring
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties ;)
 
Op de nieuwe van mij staan twee datums. Zo te zien de keuringsdatum en de 'ten minste houdbaar' tot datum.

2020 / 08 en 2030 / 07
 
Ok dus op de fles staat dan de keuringsdatum en de datum wanneer hij weer gekeurd moet worden. Dat heb ik nog nooit gezien moet ik zeggen.
 
Ok dus op de fles staat dan de keuringsdatum en de datum wanneer hij weer gekeurd moet worden. Dat heb ik nog nooit gezien moet ik zeggen.
Je zou haast zeggen dat hij tot aug. 2020 goed was en dat hij toen gekeurd is tot juli 2030 maar het is een spiksplinter nieuwe fles dus dat lijkt me stug.
Ik zal eens een mail sturen naar de webshop.
 
Kun je een foto van die inslag posten?
 
Kun je een foto van die inslag posten?
Zal ik later proberen, beter licht nodig. Beide datums zijn met dezelfde lak bespoten als de fles, dus die stonden er al in toen de fles met de grijze lak werd afgewerkt. Ik heb de webshop al een mail gestuurd.
 
Zal ik later proberen, beter licht nodig. Beide datums zijn met dezelfde lak bespoten als de fles, dus die stonden er al in toen de fles met de grijze lak werd afgewerkt. Ik heb de webshop al een mail gestuurd.
Hier zie je ook op een fles 2007 staan en erachter 17 dus ik denk dat je dat bedoeld maar ja in dat geval zou de fles dus uit 2020 zijn en de inslag is geldig tot in 2030.
 
Hier zie je ook op een fles 2007 staan en erachter 17 dus ik denk dat je dat bedoeld maar ja in dat geval zou de fles dus uit 2020 zijn en de inslag is geldig tot in 2030.
Op die manier staat het op mijn fles inderdaad, alleen staan de datums een stuk verder uit elkaar.
 
Je zou haast zeggen dat hij tot aug. 2020 goed was en dat hij toen gekeurd is tot juli 2030 maar het is een spiksplinter nieuwe fles dus dat lijkt me stug.
Ik zal eens een mail sturen naar de webshop.

Zou de 1e datum niet de 1e keuringsdatum zijn? neem aan dat een nieuwe fles ook gekeurd moet worden voor veilig gebruik.
 
Zou de 1e datum niet de 1e keuringsdatum zijn? neem aan dat een nieuwe fles ook gekeurd moet worden voor veilig gebruik.
Dat vermoeden heb ik wel.
 
Zou de 1e datum niet de 1e keuringsdatum zijn? neem aan dat een nieuwe fles ook gekeurd moet worden voor veilig gebruik.
Ja maar het rare is dat ze dat hier ook doen het inslaan van de datum van keuring. Maar ja bij die uit mn link staat ook de datum erbij tot wanneer hij geldig is dus er is volgens mij geen uniform beleid voor zo n inslag.
 
NKC flessen zijn statiegeld flessen van de nederlandse koolzuur centrale.
Kun je zo weer inwisselen voor een volle.
Alleen vulling betalen.
Hun zorgen voor herkeuring.
 
NKC flessen zijn statiegeld flessen van de nederlandse koolzuur centrale.
Kun je zo weer inwisselen voor een volle.
Alleen vulling betalen.
Hun zorgen voor herkeuring.
Dan heb ik geluk! =D
 
Ok dus op de fles staat dan de keuringsdatum en de datum wanneer hij weer gekeurd moet worden. Dat heb ik nog nooit gezien moet ik zeggen.
Beter kijken John heb er hier 6 staan met allen een productie/eerste keurdatum de eerste en de tweede datum wanneer de fles voor de herkeuring
Meestal na 10 jaar weer.
 
Beter kijken John heb er hier 6 staan met allen een productie/eerste keurdatum de eerste en de tweede datum wanneer de fles voor de herkeuring
Meestal na 10 jaar weer.
Ik heb hier 2 lege staan nog maar die hebben veel inslagen staan inmiddels en toen ik ze heb laten keuren is er maar 1 jaartal en maand ingeslagen Jaap. Natuurlijk is de eerste inslag de productiedatum. Bij de keuring hier slaan ze alleen de keuringsdatum erin maar niet wanneer hij weer gekeurd moet worden. Dat kun je ook zelf natuurlijk makkelijk nagaan.
 
Vreemd dat dit blijkbaar niet uniform is want hoe kan een ander weten of het een verlopen datum of keuringsdatum is, toch?
 
Volgens mij als er zoals hier 1 datum staat ingeslagen betekent dit dat dat de keuringsdatum is.
 
In dat geval is de tweede datum (THT) op mijn fles dus eigenlijk niet van betekenis.
 
In dat geval is de tweede datum (THT) op mijn fles dus eigenlijk niet van betekenis.
Ja dat zou ik ook denken want wat slaan ze in 2030 bij de keuring dan in de fles voor datum? Het is mij ook niet duidelijk hoor. Misschien weer dubbel zoals 2030/2040?
 
Ja dat zou ik ook denken want wat slaan ze in 2030 bij de keuring dan in de fles voor datum? Het is mij ook niet duidelijk hoor. Misschien weer dubbel zoals 2030/2040?
Geen idee hoor, het gekke is dat de datums ook niet dicht bij elkaar staan.
 
Nou ik ben benieuwd wat ze je via de mail laten weten.
 
Nou ik ben benieuwd wat ze je via de mail laten weten.
Oh vergeten te melden hier. Deze fabrikant zet ook de productiedatum op de flessen, dat is alles. De tweede datum geeft, zoals we allemaal wel dachten hier, de maand en het jaar aan waarin opnieuw gekeurd moet worden.
 
Lijkt me toch vrij logies dat de datum van maken/productie er op staat (is dacht ik ook een verplichting als ik me goed herinner van de b.v.d. cursus) (Kan ook een andere cursus geweest zijn)
Maar das zo lang geleden is een beetje roestig :juggle: ;)
 
Lijkt me toch vrij logies dat de datum van maken/productie er op staat (is dacht ik ook een verplichting als ik me goed herinner van de b.v.d. cursus) (Kan ook een andere cursus geweest zijn)
Maar das zo lang geleden is een beetje roestig :juggle: ;)
Klopt Jaap dat is logisch maar als dat 2020 is dan vindt ik de tweede inslag van 2030 raar. In dat jaar moet ie weer gekeurd worden en pas op dat moment zou je een inslag met 2030 verachten als ik het zo bekijk.
 
Klopt Jaap dat is logisch maar als dat 2020 is dan vindt ik de tweede inslag van 2030 raar. In dat jaar moet ie weer gekeurd worden en pas op dat moment zou je een inslag met 2030 verachten als ik het zo bekijk.
Wat ik uit dit hele verhaal destilleer is, dat je kennelijk 2 werkwijzes hebt. Je vermeldt óf op welke datum hij gekeurd is, zodat je zelf +10 kunt doen en bij de herkeuring een nieuwe vermelding van keuringsdatum krijgt, óf je vermeldt de THT-datum waarbij je dus bij de herkeuring een nieuwe THT-datum vermeldt. Beide lijkt me overbodig en verwarrend op dezelfde fles.
 
Klopt Jaap dat is logisch maar als dat 2020 is dan vindt ik de tweede inslag van 2030 raar. In dat jaar moet ie weer gekeurd worden en pas op dat moment zou je een inslag met 2030 verachten als ik het zo bekijk.
is niet raar 2020 de productie datum goed tot 2030 = 10 jaar daarna moet ie weer gekeurd worden
Ben het wel met je eens dat de maand er bij zou moeten staan maar goed staat niet in de wet beschreven als ik het goed heb.
 
Terug
Bovenaan