Wat is er nieuw

Zijn deze waterwaardes goed

B

BertD

Guest
ik heb net mijn waterwaardes gemeten

Ph = 8.3
NO2 = <0.01
NO3 = 7,5
NH4 = <0,01
KH = 6

Vanaf volgende week ga ik C02 gebruiken om de Ph te drukken naar 7,2.

Ik denk dat er wat meer achtergrond nodig is.
Wil je dit weten voor go/no go met CO2? Of gaat om of dit past bij je vissen of planten?

De pH is in mijn beleving erg hoog. Hoe heb je die gemeten? (strip of drupel test?) Als het drukken van de pH je doel is, zou ik daar niet zomaar CO2 voor inzetten. Normaal gesproken zit kraanwater wel ruim onder de 8, dus ik zou eerst kijken waarom jij zo'n relatief hoge waarde vind en dat oplossen. Dat zou minimaal 0.5 in pH moeten schelen.

Wil je dit weten voor go/no go met CO2? Of gaat om of dit past bij je vissen of planten?

De pH is in mijn beleving erg hoog. Hoe heb je die gemeten? (strip of drupel test?) Als het drukken van de pH je doel is, zou ik daar niet zomaar CO2 voor inzetten. Normaal gesproken zit kraanwater wel ruim onder de 8, dus ik zou eerst kijken waarom jij zo'n relatief hoge waarde vind en dat oplossen. Dat zou minimaal 0.5 in pH moeten schelen.
gegevens gemeten ph kloppen wel
Gegevens 2e kwartaal 2016
Dunea
Naam:
Rein water
pH berekend
pH
8,39
8,54
8,69
begrijp even niet hoe je hier op komt Normaal gesproken zit kraanwater wel ruim onder de 8
er is een streven om rond de 7 uit te komen is lang nog niet overal het geval.
De norm drinkwater besluit staat waardes tussen 7.0-9,5 toe.

groet
jaap

Waardes kloppen ik heb een digitale pen, kraanwater is 8.5 en ik wil daarom de Ph drukken ook heb ik bruinalg in de bak die steeds erger wordt.. ondanks het wekelijks hevelen en 35% procent verversen van het water en twee maal per week planten voeding te geven.. planten waren erg gelig en krijgen nu weer een groene kleur.

Zie de link voor de waterwaardes van Dunea

https://www.dunea.nl/documents/10156/13625/Scheveningen+2e+kw+2016+VERZENDFILE.pdf

Het zijn inderdaad 'bekende' waarden voor 'Haags water'.

ik heb net mijn waterwaardes gemeten

Ph = 8.3
NO2 = <0.01
NO3 = 7,5
NH4 = <0,01
KH = 6

Vanaf volgende week ga ik C02 gebruiken om de Ph te drukken naar 7,2.

Met deze waarden is je co2 inderdaad erg laag en zou je de ph moeten verlagen. Ik ken je planten bestand niet maar richting de 7.2 is in elk geval de goede richting op. Let wel op dat als je co2 gaat gebruiken dat er meer vraag kan ontstaan naar de andere stoffen zoals bijvoorbeeld de nitraat en fosfaat.

Met deze waarden is je co2 inderdaad erg laag en zou je de ph moeten verlagen. Ik ken je planten bestand niet maar richting de 7.2 is in elk geval de goede richting op. Let wel op dat als je co2 gaat gebruiken dat er meer vraag kan ontstaan naar de andere stoffen zoals bijvoorbeeld de nitraat en fosfaat.

Bedankt

Ik heb mijn voeding bij blackplay vandaan en is afgestemd op mijn aquarium.

Morgen ga ik rustig de spullen installeren en CO2 toevoegen.

Backplay kan je als je dat vraagt altijd helpen en adviseren bij de bemesting.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan