Wat is er nieuw

Zijn dit 2 mannetjes of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1970
  • Startdatum Startdatum
R

rob1970

Guest
Ik ben er nu al meer dan een maand mee bezig maar kom er maar niet uit.

Zijn dit een mannetje en een vrouwtje of gewoon 2 mannetjes?

777541_0_82_ramirezi1.jpg

399569_0_82_ramirezi2.jpg

Duidelijk 2 mannen, een van de gewone vorm en een van de sluier vorm.

Dus toch 2 mannen.

Ben uren en uren bezig geweest met het uit te zoeken.

Bedankt voor de hulp helemaal super!

Ik denk dat je het moeilijk vond omdat de een een sluiervorm is?

Twee mannen, gezien de lichaamsbouw en rondere kop.

Als ik je een tip mag geven: de bodem wat uitdunnen. Het lijkt mij wat dik, kans op 'bodemrot' is dan groter (zeker als je de bodem niet regelmatig afhevelt).

Ramirezi's zijn vissen die graag in de bodem woelen en heel de dag bezig zijn om het eten uit het zand te filteren. Als je toch met de bodem bezig gaat, wellicht het grint vervangen voor (filter)zand? Een dun laagje is voldoende, meestal hoef je de bodem dan niet eens zo heel vaak af te hevelen.

Als ik nu zeg dat het een koppel is dan krijg ik vast leden over me heen :S 😉.
Lijkt ij ook dat het hier om 2 mannen gaat hoor 😀.

C�dric Vleminckx zei:
Ik moet wel zeggen: ze zijn super mooi!
Dit zijn doorgefokte kleurbommen.

Jammer dat je zo anderen op het verkeerde been zet over wat een fatsoenlijke ramirezi is...

Hoi Rob,puur uit nieuwsgierigheid hoor maar ik vraag me af hoe het zit als ik niet al te brutaal ben... 😉
Je hebt inmiddels al een boel pagina's vol met vragen over soorten vissen,koop je of krijg je die als ik vragen mag?

Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:

Jammer dat je zo anderen op het verkeerde been zet over wat een fatsoenlijke ramirezi is...

Dus omdat hij ze super mooi vindt zet hij anderen op het verkeerde been ? Ik denk dat hij niet z�veel invloed op andere meningen heeft.

Ja zo werkt dat nu eenmaal wel eens. Ook al is het maar 1 persoon die het zegt. Want vervolgens wordt door anderen overgenomen wat een mooie of goede ramirezi zou zijn.
Is in het verleden hier en op andere fora gebeurd, "maar het waren zo'n mooie exemplaren werd er gezegd..."

Ze zien er trouwens wel goed doorvoer uit :thumbs:

Ik heb niet voldoende kennis van deze vis om te kunnen beoordelen of het fatsoenlijke Ramirezi s zijn, maar mooi vindt ik ze wel 😉.

Het kunnen net zo goed vrouwen zijn, buiten het broedseizoen hebben deze een kleurenkleed wat dat van de mannen bijna 100% benaderd.

Alleen in het broedseizoen hebben de dames een mooi rood buikje....! En dan maakt het heoegnaamd niks uit of het de "wildvorm" of de sluiervrom is.

Het exemplaar van de gewone vorm heeft geen iriserende vlekjes in de zwarte stip. Dat duidt op een man en dat kenmerk geldt ongeacht broedkleed of niet.
Het exemplaar van de sluiervorm heeft een dusdanig bultje kop (zelfs een klein voorhoofdsbultje) dat waarschijnlijk terecht wordt geopperd dat het een man is.
Het rode buikje is helaas geen goed onderscheidend kenmerk meer bij nakweek (zie eerder: kleuren all over the place; bij bepaalde lijnen hebben zelfs de mannen roze buikjes of is het buikje permanent roze)

Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:

Ik heb niets gezegd over ramirezi's, en ik heb ook niemand op het verkeerde been gezet;

Ik heb enkel gezegd dat ik ze heel mooi vindt.

AquariaManiak zei:
Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:

Dus omdat hij ze super mooi vindt zet hij anderen op het verkeerde been ? Ik denk dat hij niet z�veel invloed op andere meningen heeft.

:thumbs:

Mascha&Ivo zei:
Ja zo werkt dat nu eenmaal wel eens. Ook al is het maar 1 persoon die het zegt. Want vervolgens wordt door anderen overgenomen wat een mooie of goede ramirezi zou zijn.
Is in het verleden hier en op andere fora gebeurd, "maar het waren zo'n mooie exemplaren werd er gezegd..."

Ze zien er trouwens wel goed doorvoer uit :thumbs:

Omdat ik ze mooi vindt zet ik andere op het slechte been?

Dat vindt ik echt op niets slaan.

Iedereen heeft een eigen mening van wat mooi is of niet, ongeacht het artikel, ding of dier waar het over gaat. Over smaak valt niet te twisten!!

Ik vind bepaalde dingen super mooi en anderen weer heel ander dingen...Het zij zo.

Dat men zich daar zo druk over kan maken (zie hierboven.....) pffff!

:koffie:

Ok, het staat er wat kort door de bocht. Excusez!

De boodschap even anders verwoord: het zou niet de eerste keer zijn dat iemand 'supermooi' (een mening, en dat mag) interpreteert als 'goede, gezonde exemplaren'. En als het zo wordt wordt ge�nterpreteerd dan is de ontvanger van de boodschap dus wel degelijk op het slechte been terechtgekomen. Dat het express zou worden gedaan hebben wij nooit bedoeld.

BigSmoke zei:
Dat men zich daar zo druk over kan maken (zie hierboven.....) pffff!
Het is dus niet de mening van een ander waar 'men' zich druk over maakt 😉 :deal:

Gelukkig waren we al wel uit het geslacht dacht ik 😀 😉.

Mascha&Ivo zei:
Ok, het staat er wat kort door de bocht. Excusez!

De boodschap even anders verwoord: het zou niet de eerste keer zijn dat iemand 'supermooi' (een mening, en dat mag) interpreteert als 'goede, gezonde exemplaren'. En als het zo wordt wordt ge�nterpreteerd dan is de ontvanger van de boodschap dus wel degelijk op het slechte been terechtgekomen. Dat het express zou worden gedaan hebben wij nooit bedoeld.

En dat was dan ook natuurlijk mijn bedoeling niet.

Laten we eerlijk zijn: het is gewoon zonde van de soort M. ramirezi dat het zo ver moet komen wa betreft praten over opgefokt etc.

Av24ohG0XV5yOrVWWu1MDaL6vtv7RyZq.jpeg

[video]https://www.youtube.com/watch?v=LpGyXBNpERw[/video]

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan