Wat is er nieuw

Zijn dit 2 verschillende soorten cory of een koppeltje?

K

karinD

Guest
Het was me al eerder opgevallen maar nu is het me pas goed gelukt om ze beiden op de foto te krijgen.
De cory's hebben 2 verschillende kleuren. Van beiden zijn er een paar, en vaak als je er 2 samen ziet, zijn ze van verschillende kleuren.
Zijn het een mannetje en een vrouwtje? Of gewoon 2 verschillende kleuren pygmaeus? Of, ik hoop van niet, 2 verschillende soorten cory?
064_zpsd7d25c5a.jpg

Lijken mij alletwee C. Pygmaeus. Habrosus heeft veel meer vlekken, hastatus heeft een duidelijke tekening op de staart. Denk dat je dus gewoon kleurverschil hebt.
Mannetjes zijn kleiner en veel ranker, vrouwtjes in goede conditie zijn meer vierkant en lekker mollig.

Dit zijn 2 Corydoras pygmaeus. Toevallig wel een man (achterste) en vrouw. De voorste is een lichtere mutatie wat je wel vaker ziet.

Bedankt voor jullie reacties 🙂

Wel een leuke kleur. De mijne zitten hier tussenin volgens mij: Meer bruinig of ligt dat aan de verlichting~.

Ja, best mooi, gouden en zilveren exemplaren!

Ziet er wel speciaal uit! Ik had het zelf nog nooit gezien.

Ik wist niet dat ze ook andere kleuren konden hebben.
Ik had inderdaad ook gelezen, dat het verschil tussen mannetje-vrouwtje niet heel duidelijk is, dat er geen kleurverschil is. Maar ja, je leest wel vaker wat dat niet klopt. Dus ik ging twijfelen, juist omdat het me opviel dat je vaak een zilveren en een gouden bij elkaar ziet zwemmen hier. Ik heb 3 van die mooie lichten, de rest is gewoon de normale kleur

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan