Zijn dit baardalgen?


LM1987

Well-known member
Lid geworden
28 september 2022
Berichten
49
Leeftijd
36
Goedenavond.

Ik heb last van algen in mijn aquarium. Het aquarium staat nu zo'n drie maanden. Vanaf het begin met planten. Telkens voegde ik plantenvoeding compleet toe. Sinds enige tijd merkte ik dat algen steeds terug kwamen. Ik kwam er achter dat er te weinig ig stroming was (extern filter is nu sinds enige dagen toegevoegd) en dat ik te weinig c02 in mijn bak had. Aangezien het op dit moment geen optie is voor mij om een co2 installatie te kopen, heb ik gekozen voor 'vloeibaar' c02.

Ik ben echter nog op zoek naar de juiste benaming van mijn soort alg. Is dit nou baardalg, draadalg of nog iets anders? Kenmerken: zit voornamelijk op 2 planten. Bruin en hardkennig te verwijderen. Het groeit nu niet meer, maar blijft wel zitten. Licht staat nu op 8 uur per dag, exclusief 15 minuten zonsopgang en zonsondergang.

Uiteraard zijn tips om dit te verwijderen welkom!
 

Bijlagen

  • 20221110_161006.jpg
    20221110_161006.jpg
    203 KB · Weergaven: 80
  • 20221110_161000.jpg
    20221110_161000.jpg
    209.3 KB · Weergaven: 73
Dit lijkt me staghorn algen. (correct me if I'n wrong)

 
Als Andre, @Friesian, uit z'n boom komt geeft hij juiste adviezen! Je moet dus aan de schoonmaak. Overigens, wanneer je geen CO2 wilt toevoegen hoeft dit enkel probleem te zijn. Wanneer je maar de planten kiest die passen bij je dan mogelijke maximum lichtsterkte! (Lichtsterkte is iets anders als lichtduur.)
 

Terug
Bovenaan