Zijn dit babygarnalen of wat zijn dit ?


DAR42

Well-known member
Lid geworden
29 december 2021
Berichten
250
Leeftijd
32
All,

Ik heb gele neocaridina garnalen. Ik weet dat er 2 vrouwtjes eitjes hadden, die zie ik nu niet meer.

Ik heb wek eens vaker baby garnalen gezien maar nooit zo klein. Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad hele kleine baby garnalen zijn of iets anders ? Grote is 1 tot 0,5 mm.
Screenshot_20220428-160443_WhatsApp.jpg
20220428_160218.jpg
 
Zou kunnen, maar moeilijk te zien op de foto.

Gr. Ed
 
Ik kan het ook niet zien zo maar ze zullen in het begin zo goed als kleurloos zijn en erg klein. Vaak zie je na een week wat kleur.
 
Ze zijn inderdaad ook lastig op foto te krijgen. Ze zijn wel super snel ook en ik heb het idee dat ze wel een inimini replica zijn van de ouders alleen nog wit. Ik ga nu een weekje op vakantie, volgende week zullen ze (als het garnalen zijn) al wel een stuk gegroeid zijn
 
Na een week zullen ze inderdaad al groter zijn en echt veel beter te zien. Fijne vakantie.
 
Net even gekeken bij mijn vuur Garnalen, daar springen dezelfde wezentjes rond en die zitten in een anders aquarium dus ik gok dat het gewoon hele kleine garnaaltjes zijn
 
Nou ik ben wel heel erg benieuwd naar hoe ze er nu bij jou uitzien.
Zelf heb ik van mijn opvoedbakje een soort van nano landscape-je gemaakt en er vuurgarnalen in gedaan. Nooit gedacht dat ik garnalen zo leuk zou vinden!
Maar dat terzijde... ook ik zie de eitjes niet meer bij een van de dames en speur het bakje met een vergrootglas af om te zien of ik de baby's kan spotten en zie wel wat cyclops en wat wit doorzichtige beestjes zoals bij jou, waarvan ook ik mij afvraag of dat de baby's zijn..
Dus ik ben benieuwd of jij al meer ziet :)
 
Nou ik ben wel heel erg benieuwd naar hoe ze er nu bij jou uitzien.
Zelf heb ik van mijn opvoedbakje een soort van nano landscape-je gemaakt en er vuurgarnalen in gedaan. Nooit gedacht dat ik garnalen zo leuk zou vinden!
Maar dat terzijde... ook ik zie de eitjes niet meer bij een van de dames en speur het bakje met een vergrootglas af om te zien of ik de baby's kan spotten en zie wel wat cyclops en wat wit doorzichtige beestjes zoals bij jou, waarvan ook ik mij afvraag of dat de baby's zijn..
Dus ik ben benieuwd of jij al meer ziet :)
Vrijdag ben ik weer thuis en dan laat ik het weten, ben benieuwd
 
Gisteren heb ik de eerste baby gespot, en inderdaad een iene iene iene miene versie, echt super klein!
Daarna niet meer gezien en ook geen eventuele broertjes of zusjes... Maar ik weet nu wel hoe ze er uit zien.
Aangezien er nog 4 dames met eitjes lopen, verwacht ik dat het steeds makkelijker word om ze te gaan spotten, aangezien het voller word.
Ben benieuwd wat jij vrijdag gaat zien, laat maar weten(y)
 
Hadden ze al wel dezelfde kleur als de ouders ? Die ik zag waren echt duidelijk "nog" wit
Gisteren heb ik de eerste baby gespot, en inderdaad een iene iene iene miene versie, echt super klein!
Daarna niet meer gezien en ook geen eventuele broertjes of zusjes... Maar ik weet nu wel hoe ze er uit zien.
Aangezien er nog 4 dames met eitjes lopen, verwacht ik dat het steeds makkelijker word om ze te gaan spotten, aangezien het voller word.
Ben benieuwd wat jij vrijdag gaat zien, laat maar wete
 
Hadden ze al wel dezelfde kleur als de ouders ? Die ik zag waren echt duidelijk "nog" wit
Nee meer kleurloos, beetje doorzichtig zelfs.
Maar nu zit er bij mijn vuurgarnalen ook één mannetje die kleurloos of wildkleur heeft, zo noemen ze dat geloof ik, dus die kleur.
Ook heb ik rode mannetjes, maar ik heb nog geen andere kleintjes gespot, dit was de enige. Andere dames dragen hun eieren nog.
 
Mannetjes hebben bij Vuurtjes in de regel ook minder kleur hoor.
Ja dat snap ik, alleen deze waren/zijn (want ik heb sinds vrijdag niet meer kunnen kijken) spierwit. Dus de vraag was meer, is dit cyclops oid, of baby neocaradinia.
 
Oke.....ik heb een foutje gemaakt.
Ik dacht dus dat ik een mannetje vuurgarnaal met wildkleur in de bak had zitten, die samen met nog een dame en jonge heer van dezelfde kleur, is meegekomen met de vuurgarnalen. Nu gaat het mij niet om de kweek, dus qua kleur maakte het mij niet uit.
Omdat ik na wat meer leesvoer over garnalen en soorten toch twijfels kreeg over deze "vuurgarnaal", ben ik gaan opzoeken welke het dan wel is, en het is dus een Tijgergarnaal :oopss: en er zit een tijgerdame bij....

Dus de baby garnaal die ik zag, is een tijgergarnaal.... oeps

Eergisteren is een vuurgarnaal bovenop het filter bevallen en zag ik de baby's om haar heen zitten, en vandaag zag ik deze baby's ook nog op de ruit zitten, deze zijn inderdaad veel witter, zoals op jouw foto. En even later zag ik dus die doorzichtige, die ik als eerste zag...maar dat is overduidelijk een tijger garnaal.

Dus ik had het fout qua kleur, vuurtjes zijn duidelijk witter :)
 

Terug
Bovenaan