Zijn dit een man en vrouw?


RednasNL

Well-known member
Lid geworden
16 oktober 2018
Berichten
741
Vandaag eindelijk nieuwe vervangers voor john mijn reeds verkochte betta gehaald.

Natuurlijk gevraagd voor een man vrouw. Maar nu wil ik jullie even vragen mee te kijken of dit ook echt het geval is.

Beide vissen lijken m.i. vrouwen maar ik heb totaal geen verstand van deze schoonheden.

Vis 1 is een stuk valer.
20190225_152532.jpg
20190225_152535.jpg



Vis 2 is kleurrijker. Op de foto noet goed te zien maar irl zie ik zwart komen in de aanzet van de buikvin.
20190225_153258.jpg
20190225_153301.jpg


Hier nogmaals beide vissen bij elkaar.
20190225_152603.jpg


Ze zitten pas een half uur in de bak dus moeten nog op kleur komen.
Graag hoor ik jullie mening. En als je van een of beide vissen betere fotos nodig hebt dan hoor ik dat ook graag!!

Alvast bedankt
 
Ik heb een foto bijgevoegd van onze gourami's. Wij kijken vooral naar de vorm. Op de foto kan je zien dat ons vrouwtje hoger is, en het mannetje meer een torpedovorm.




IMG_20170822_131432.jpg
 
Ik heb een foto bijgevoegd van onze gourami's. Wij kijken vooral naar de vorm. Op de foto kan je zien dat ons vrouwtje hoger is, en het mannetje meer een torpedovorm.




Bekijk bijlage 268752
Haha bedankt maar dat beantwoord nog steeds niet mijn vraag ;) bij jou is de zwarte buik van de man ook overduidelijk aanwezig.
 
Ik kan het verschil niet zo duidelijk zien, foto's vertekenen vaak en soms zie je het pas goed als ze wat ouder worden, ik weet dat @Botia een goede kenner is van deze diertjes ( en vele andere) , hem misschien even vragen?
 
Soms is ons mannetje bleek oranje, en ontbreekt de zwarte aftekening volledig.
 
bij jou is de zwarte buik van de man ook overduidelijk aanwezig.

Ook vrouwen kunnen een lichte aanzet tot zwarte streep hebben.
Ik kijk normaal naar de vinnen maar durf nu ook geen gok te wagen.
 
Ik kan het verschil niet zo duidelijk zien, foto's vertekenen vaak en soms zie je het pas goed als ze wat ouder worden, ik weet dat @Botia een goede kenner is van deze diertjes ( en vele andere) , hem misschien even vragen?
Als ik @Botia doe krijgt hij toch een melding ofniet? ;)
 
Dat is jammer :D anders was hij nu wel al op de hoogte ;)

Ik wacht even af en anders zal ik hem een pm sturen :D
 
Botia is regelmatig hier maar niet elke dag.
 
Ik ben er. ;)

Ik kan van de eerste vis weinig maken. Ik twijfel te veel om te zeggen wat het is. (De 2e is overduidelijk een man.)

Een paar weken goed voeren, zodat het visje goed kan ontwikkelen en groeien. Dan is het waarschijnlijk wel beter te zien.
 
Ik ben er. ;)

Ik kan van de eerste vis weinig maken. Ik twijfel te veel om te zeggen wat het is. (De 2e is overduidelijk een man.)

Een paar weken goed voeren, zodat het visje goed kan ontwikkelen en groeien. Dan is het waarschijnlijk wel beter te zien.

Hahaha je kreeg vast een piep in je oor van al ons gepraat over jou. ;) bedankt voor je input.. en alle anderen trouwens ook bedankt. Ik zal je advies opvolgen en ze wat tlc geven de komende tijd.
 

Terug
Bovenaan