zijn dit een mannetje en vrouwtje gourami?


K

kevinrijsmus

Guest
hallo,

ik heb in de winkel gevraagd voor een mannetje en vrouwtje honinggourami, welke is dan nu het mannetje en vrouwtje ?

ze zijn wel constand bij elkaar, maar ik herken het verschil niet :p
ik ben pas nieuw op dit forum dus ik weet niet of de foto's goed erop staan!
anders hoor ik het wel ! :)

vis nummer 1 : (de kleinere)


MrUyJXAWeUc


https://plus.google.com/113532459377828 ... 7828309168



vis nummer 2 : (de grotere)

bzKK1PhdDbP


https://plus.google.com/113532459377828 ... 7828309168



ik hoop dat jullie me kunnen helpen !

groeten kevin :p
 
Twee mannen. De eerste is er een van de Gold vorm en de 2e van de wildvorm maar nog erg slecht op kleur. Nu je Hoornblad in je bak hebt (dit is geen waterpest wat je zelf dacht) en de lichtval minder fel is zal dat ws beter worden. Tenzij hij erg gedomineerd wordt door de gold.


Als ik jou was zou ik er een proberen te ruilen voor een vrouwtje.
 
dankjewel!

en welke word het mooiste ? dan weet ik welke ik moet gaan omruilen !
 
Dat is afhankelijk van jou smaak. Al vind ik jou Gold geen goede bouw hebben.

Zo worden de kleuren.

Gold
tJQMOuwxa08oEDdN2jokXnmqLl6cXCyf.jpeg


Wildvorm
Trichogaster_chuna.jpg
 
Ik zou het wel weten ik vind sowieso ,meestal, de wild vormen mooier.
 
thanks !

ik ga voor de wildvorm :), vind die veel mooier!
gaan ze niet moeilijk doen in de winkel als ik de gold ga omruilen ?
 
en hoelang duurt het gemiddeld voordat ze de mooie kleuren beginnen te krijgen ?
sorry voor de vele vragen, ben pas een beginner :p
 
Ik zou de winkel eerst eens bellen, maar als ze deze twee verkocht hebben als man en vrouw dan vind ik dat omruilen wel zou moeten kunnen. En de kleuren komen vanzelf als je wat drijfplantjes hebt en dat heb je nu. En ze houden van rust en dan zijn Platy's geen goede bijvissen.

Hoe groot is je bak?
 
Ben het helemaal met mijn voorganger eens. Labyrinthen hou je eigenlijk liefst in een rustige bak niet teveelstroming en drijvers als ze dan de leeftijd ervoor hebben krijg je de mooie kleuren te zien zeker in broedstemming.
 
zijn er wel andere geschikte vissen die makkelijk kweken ?
 
Is dat kweken zo'n must? Waarom wil je dat eigenlijk?
Doorgaans is het kweken van vissen namelijk niet iets dat je 'eventjes' doet.

~ Ivo
 
het is geen must.. maar het is gewoon leuk om afentoe eens een paar jonge erbij te krijgen :p
 
Je kan je beter richten op een aquarium wat lekker gaat lopen en daarna denken aan Jongen. Al weet ik dat toen ik tussen de 8 en 15 jaar oud was ook graag vissen wilde die jongen kregen. En nog steeds behoren Platy's Guppen en vooral Zwaarddragers tot mijn favoriete vissen. Maar dat is vooral omdat ik het mooie vissen vind.

Weet je trouwens dat je elke week 20% van je water moet verversen? En hoe groot is je bak?
 
ik heb sins me vorige forum post een nieuw aquarium volgens mij zijn de afmetingen 60x30x30.
ik ga als de viswinkel weer open is me gold mannetje omruilen voor een wildvorm vrouwtje..
maar wat kan ik hier nog bijzetten? :p dan zet ik de plattys in een aparte bak :)
 
60x30x30 is het minimale voor chuna's. Platy's zitten liever wat groter.
 
okee bedankt ! :)
als ik de platy's in n ander aquarium zet, welke vissen zou ik dan nog bij me chuna's kunnen zetten ? :p
 
sins ik die hoornblad laat drijven in me aquarium, plantaardig voer aan me platy's geef, hebben ze veel mooiere kleuren, en ik voer nu 2x per dag, en die buik begint nu egt op die foto van jou te lijken wat je eerder op dit bericht had geplaatst ! moet ik hem eruit halen als hij een paar weken zwanger is ? of gewoon de natuur zijn gang laten gaan ? :p
 
Ik denk dat 'hij' niet zwanger kan worden tenzij het een zeepaardje is. :)
 
hahaha, ik bedoel zij :p
 
ik heb net een vrouwtje gekocht en het gold mannetje ervoor ingeruild ! :D alleen mijn mannetje is nu n stuk kleiner als het vrouwtje :p is dit een probleem ?

alvast bedankt !
 

Terug
Bovenaan