Wat is er nieuw

Zijn dit eitjes? En wat moet ik nu doen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marrie98
  • Startdatum Startdatum
M

Marrie98

Guest
Ik heb een vraagje.
Zijn dit eitjes:
bd9LNrmfOeVDwo2KfHKvGq1qIWd8t5-L.jpeg
?
Zo ja wat moet ik er mee doen?

Dit zijn eitjes. Gewoon laten zitten en kijken wat het wordt.
Heb je Corydorassen in je aquarium? Hun eitjes lijken hier namelijk sterk op.

Hobbygroet,
Jos Hut

Oh wat leuk! Had nooit verwacht dat er eitjes zouden komen 🙂
Ja ik heb een paar corydora panda. Zal het echt leuk vinden als de eitjes uitkomen etc. Wordt het groepje iets groepje iets groter 🙂

Moet ik ze niet in een kweekbakje of zo doen? Aangezien ik kardinaal tetra's heb en die schijnen best goed te kunnen jagen...

Leuke die pandaatjes.

Wat ik er altijd mee doen is ze voorzichtig van het raam afpakken en ik doe ze dan in zo'n drijfbakje in het aquarium. Komen ze vanzelf uit en dan doe ik in dat kleine bakje wat voer als ze hun eizak niet meer hebben. Dan groeien ze daar een tijd in op.

Bij mij werkt dat prima en zo heb ik al aardig wat kleine Pandaatjes groot gekregen.

Succes!

Marrie je hebt weer geluk zeg. Ik heb er ook 7 in de bak maar hier nooit eitjes gezien ;(

De eitjes zijn ook wel heel klein he John... :juggle: 😀

Ja en ik heb soms mn bril niet op he 😀 😛.
Ik zocht dan ook naar eieren ter grootte van een kippenei :smitten:

Thanks voor de tip homerno!
Wat moet ik ze voeren?

Aww John, komt wel goed denk ik. 🙂
Het is een kwestie van geluk denk ik. Heb namelijk op het moment maar 3 panda's (wilde de groep nog uitbreiden)

Zijn op het forum hier een aantal mensen geweest waarbij ze gewoon in de bak zelf opgroeide.
Zaten er zelfs kleintjes in het buitenfilter.

Het zijn 3 eitjes ondertussen! Vond er ook een bij de filter. 😀
Zit er in een drijfbakje genoeg stroming voor de eitjes?

Seabait zei:
Zijn op het forum hier een aantal mensen geweest waarbij ze gewoon in de bak zelf opgroeide.
Zaten er zelfs kleintjes in het buitenfilter.
Ja las ik.
Alleen heb een paar kardinaaltjes en die eten graag levend voer, dus weet zeker dat die de jongen gaan opeten 🙁
En heb toevallig een drijfbaar kweekbakje liggen dus ik denk dat ik ze daar maar in doe voor de zekerheid 🙂

Als dat ding in de buurt van je filter hangt wel.
Heb je iets van catappablad toevallig?

Helaas niet.
Ik heb wel:
Daphnia
Rode murgen larven (gedroogd)
Tubifex
Tetra energy voer
Gewoon voer
Tabletten voor de algeneters
En tabletten voor de corydora's

De eerste dagen hoeft het niet maar was al aangegeven en daarna meerdere keren per dag kleine beetjes heel fijn voer geven.
Onder de Catappa kunnen ze lekker schuilen namelijk.

Oke super bedankt! 🙂
Heb nog wel blaadjes van nepaquariumplantjes liggen en een paar kleine schuilholletjes voor garnalen. Die zet ik wel bij ze in als ze uit gekomen zijn 🙂

Marrie98 zei:
Wat moet ik ze voeren?

Het is een kwestie van geluk denk ik. Heb namelijk op het moment maar 3 panda's (wilde de groep nog uitbreiden)

Ik ben dus niet voor het geluk geboren Marrie 😀
ik hoop dat ze uit gaan komen de komende dagen.

jessicapilon zei:
Marrie98 zei:
Wat moet ik ze voeren?

Ik ben dus niet voor het geluk geboren Marrie 😀
ik hoop dat ze uit gaan komen de komende dagen.

Aww arme jij 🙁
Ja hoop het ook, of dat de panda's nog een paar eitjes erbij leggen 🙂

Soms geef ik ze wat artemia vervanger dat even voor is geweekt in lauw water. Meestal geef ik echter Viformo tabletjes van Sera. In het begin een kwart of half tabletje. Ook afhankelijk van de hoeveelheid visjes.

Leuk dat je eitjes hebt!! Mocht het je lukken om aan catappa te komen, dan zou ik dat zeker gaan halen. Buiten het feit, dat John al aangeeft, dat ze eronder kunnen schuilen, schijnt het ook te voorkomen dat de eitjes gaan schimmelen; ik heb altijd een klein stukje catappa bij de eitjes gehad en nog nooit last van schimmel gehad.

Ik heb mijn kleine panda's altijd baby voer van tetra gegeven. Dat 'loste' ik op in een beetje water en vervolgens gebruikte ik een spuitje om het op de bodem van kweekbakje te spuiten. Je kunt b.v. 2x per dag voeren en voordat je het nieuwe voer erin doet, het oude voer even met een klein slangetje afzuigen. Waar je vooral voor moet uitkijken, is dat sommige soorten voer opzwellen. Als dat in de buik van de kleine cory's gebeurt, kunnen ze daar dood aan gaan. Ik zou in ieder geval het voer dat je wilt geven even van te voren in water leggen om te kijken wat ermee gebeurt.
Mochten ze straks wat ouder zijn dan zijn rotifer en cyclops twee soorten diepvriesvoer, die erg klein zijn en die je ze goed kunt voeren.

Heel veel succes en plezier met de eitjes en hopelijk ook de kleine visjes!

MarlonnekeW zei:
Leuk dat je eitjes hebt!! Mocht het je lukken om aan catappa te komen, dan zou ik dat zeker gaan halen. Buiten het feit, dat John al aangeeft, dat ze eronder kunnen schuilen, schijnt het ook te voorkomen dat de eitjes gaan schimmelen; ik heb altijd een klein stukje catappa bij de eitjes gehad en nog nooit last van schimmel gehad.

Ik heb mijn kleine panda's altijd baby voer van tetra gegeven. Dat 'loste' ik op in een beetje water en vervolgens gebruikte ik een spuitje om het op de bodem van kweekbakje te spuiten. Je kunt b.v. 2x per dag voeren en voordat je het nieuwe voer erin doet, het oude voer even met een klein slangetje afzuigen. Waar je vooral voor moet uitkijken, is dat sommige soorten voer opzwellen. Als dat in de buik van de kleine cory's gebeurt, kunnen ze daar dood aan gaan. Ik zou in ieder geval het voer dat je wilt geven even van te voren in water leggen om te kijken wat ermee gebeurt.
Mochten ze straks wat ouder zijn dan zijn rotifer en cyclops twee soorten diepvriesvoer, die erg klein zijn en die je ze goed kunt voeren.

Heel veel succes en plezier met de eitjes en hopelijk ook de kleine visjes!
Bedankt voor de tips.
Daar ga ik de volgende keer zeker op letten! 🙂

Helaas zijn die eitjes beschimmeld, dus geen jongen deze keer. Maar wie weet heb ik de volgende keer meer geluk

5 dagen nadat ik de bak verbouwd heb hebben ze alweer eitjes gelegd, 8 stuks nu. Dit betekend vast dat de verbouwing is goedgekeurd 😀
Ik laat de eitjes nu gewoon zitten waar ze zitten, kijken wat er nu gaat gebeuren 🙂

Is het eigenlijk normaal dat corydora panda's elke dag 1 of 2 eitjes leggen?
Want dat doen ze nu al 4 dagen lang...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan