Zijn dit eitjes? Zo ja, van wat?


JuulG

Member
Lid geworden
13 januari 2021
Berichten
5
Leeftijd
50
Hi, ik zag net een soort string van eitjes aan een plant hangen. Ze lijken in verschillende stadia van ontwikkeling te zijn, van lichtgroene kleintjes naar donkerbruin voor de grotere.
Ze zitten een dun wit vliesje. Ik heb drie soorten slakken in mijn bak, dus ik vermoed slakkeneitjes? Iemand? Alvast bedankt!
eitjes.jpg
eitjes.jpg
 
Dat zou kunnen inderdaad; als je verder niets in je bak hebt en je planten niet net nieuw zijn, aannemelijk dat het slakkeneitjes zijn.
 
Dan hadden het zeker slakkeneitjes moeten zijn, klopt! Er zit echter van alles in mijn bak.
 
Ik heb dit nog nooit eerder gezien en ben wel benieuwd naar welke soort.
 
Ik heb dit ook nog nooit gezien.. zijn het geen zaden van de plant? 🤔
 
Ik heb dit ook nog nooit gezien.. zijn het geen zaden van de plant? 🤔
Ja aan zoeits dacht ik eerst ook of iets van bloemen in de knop. Lijkt me toch sterk dat dit van slakken is want ik herken ze niet en de meest gangbare slakken produceren niet zulke eitjes.
 
Ja aan zoeits dacht ik eerst ook of iets van bloemen in de knop. Lijkt me toch sterk dat dit van slakken is want ik herken ze niet en de meest gangbare slakken produceren niet zulke eitjes.
Het ziet er een beetje uit als een doorzichtige boon met erwten erin 🤣
 
Ik vraag me ook af aan of op welke plant dit zit.
Zoals ik het zie deed het me een beetje denken aan de Bananenplant met zijn bananen/wortels.
 
Dan hadden het zeker slakkeneitjes moeten zijn, klopt! Er zit echter van alles in mijn bak.
Als er 'van alles' in je bak zit; wordt het voor ons ook gissen waar 't vandaan komt, helemaal gezien wij geen idee hebben wat je er allemaal in hebt zitten. :)
 
Dat is een Anubias plant, of niet? Die maken soort van bloemen/pods onderwater.
 

Bijlagen

  • anubias pod.JPG
    anubias pod.JPG
    68.4 KB · Weergaven: 75
Dat is een Anubias plant, of niet? Die maken soort van bloemen/pods onderwater.
Ik heb inderdaad 2 planten met die bloem, maar zijn dit dan de zaden van die plant? Ze staan namelijk allebei in bloei, maar de bloem zelf ziet er compleet anders uit!
 
heb je een duidelijkere foto van de plant?
 
heb je een duidelijkere foto van de plant?
Ik denk dat je gelijk hebt! Verstopt onder een blad heb ik een tweede “bloem” gevonden, maar zonder inhoud. Dan past het plaatje waarschijnlijk toch! Thx
 

Bijlagen

  • 8A8BB921-291A-49D1-8B4B-6E9B9E5DD3AD.jpeg
    8A8BB921-291A-49D1-8B4B-6E9B9E5DD3AD.jpeg
    427 KB · Weergaven: 98
  • 390D335F-8755-4F89-BBBB-10E7BCE02FD9.jpeg
    390D335F-8755-4F89-BBBB-10E7BCE02FD9.jpeg
    222.4 KB · Weergaven: 84

Terug
Bovenaan