Zijn dit eitjes?


Lizzylivamaes

Member
Lid geworden
24 mei 2022
Berichten
5
Leeftijd
31
Goedenavond!

Herkent iemand van jullie dit als vissen eitjes? Ik heb er niet veel verstand van en hoor graag jullie mening! In het midden van de foto voor de duidelijkheid haha.
 

Bijlagen

  • 96F53B4A-1583-4AC3-9869-447BEBAC614C.jpeg
    96F53B4A-1583-4AC3-9869-447BEBAC614C.jpeg
    313.1 KB · Weergaven: 87
Zeker? Ik zie namelijk nergens slakken in ons aquarium 😅
 
Maar ze zijn zeker wel aanwezig, geen aquarium zonder slakken, beina ondenkbaar, en eigenlijk ook gewenst in zekere zin.
 
wat zijn de bewoners van je aquarium?
Een mix van alles wat . Kersenbuiken, molly’s, cichliden (papegaai), maanvis, aantal soorten algeneters, en nog een paar waar ik de naam niet van weet.
 
Maar ze zijn zeker wel aanwezig, geen aquarium zonder slakken, beina ondenkbaar, en eigenlijk ook gewenst in zekere zin.
Ja bedoel ook niet dat ze er niet zijn hoor, maar kan me haast niet voorstellen dat die mini slakjes voor zo’n grote berg eitjes kunnen zorgen.. Maar heb er ook niet genoeg verstand van :)
 
Goedenavond!

Herkent iemand van jullie dit als vissen eitjes? Ik heb er niet veel verstand van en hoor graag jullie mening! In het midden van de foto voor de duidelijkheid haha.
Even een filmpje misschien is het zo wat duidelijker
 

Bijlagen

  • IMG_9502.MOV
    27.8 MB
Ik kan het filmpje wel zien, maar het is vrij wazig, dus het helpt niet, sorry.
 
De slakkenklompjes die ik in mijn aquaria zie, dat zijn veel kleinere "blopjes".
En ook veel doorzichtiger. Het zal vast ook van het soort slak afhangen.

Die zitten overigens altijd ergens aan vastgeplakt (ruit/hout/uitstroompijpje/enz) en heb ze nog nooit op de bodem gezien.
 
De slakkenklompjes die ik in mijn aquaria zie, dat zijn veel kleinere "blopjes".
En ook veel doorzichtiger. Het zal vast ook van het soort slak afhangen.

Die zitten overigens altijd ergens aan vastgeplakt (ruit/hout/uitstroompijpje/enz) en heb ze nog nooit op de bodem gezien.
De spixislak bijv legt eitjes in trosjes op de bodem
 
Maar ze zijn zeker wel aanwezig, geen aquarium zonder slakken, beina ondenkbaar, en eigenlijk ook gewenst in zekere zin.
Ik heb geen slakken 😅 maar heb ook geen echte planten etc, had ik bij mn eerste aquarium trouwens wel, daar zaten wel planten in 😅
 
Zeker? Ik zie namelijk nergens slakken in ons aquarium 😅
Op de linkste ‘boom’stronk zeg maar helemaal beneden dat bolletje, leek me op een slakje, of zie ik dat verkeerd?
 
Niet echt duidelijk met inzoomen maar het lijkt er wel op.
 

Terug
Bovenaan