Wat is er nieuw

Zijn dit voldoende stenen voor Malawi's?

ONiel

Well-known member
Lid geworden
22 september 2020
Leeftijd
22
Hey

Bevat deze inrichting voldoende stenen voor Malawi's?
De soorten: 3m/6v Chindongo Saulosi + 1m/2v labidochromis caeruleus nkhata bay white

Ik heb nog enkele stenen over (een paar kleintjes die ik los ga verspreiden op de bodem), en 1 grote.

Het probleem is dat ik niet meer echt in de hoogte kan stapelen omdat de bovenste stenen niet zo stabiel liggen dan. Deze constructie is stevig.

Wat denken jullie? Tips? Advies?

Bedankt!

stenen.jpg

samgeusens

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2008
Ziet er goed uit, persoonlijk zou ik nog wat meer de hoogte in werken. Wat voor bak heb je en wat voor steensoort is dit?

Kikkervis

Well-known member
Lid geworden
21 september 2014
Leeftijd
24
Je kan de stenen ook nog vastkitten voor de zekerheid. De malawis zullen gaan graven

Topicstarter
Topicstarter
ONiel

ONiel

Well-known member
Lid geworden
22 september 2020
Leeftijd
22
Je kan de stenen ook nog vastkitten voor de zekerheid. De malawis zullen gaan graven

De stenen staan nu direct op een XPS isolatieplaat. Het grind moet er nog bovenop komen. Maar een klein beetje lijm hier en daar kan misschien inderdaad geen kwaad!

Topicstarter
Topicstarter
ONiel

ONiel

Well-known member
Lid geworden
22 september 2020
Leeftijd
22

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
27
Mag naar mijn idee wel 2x zoveel in :deal:

vind je stapeling ook wat onnatuurlijk, heel erg door een mensenhand geplaatst als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar, het is jouw bak dus jij moet het mooi vinden! lijmen zou ik nooit doen overigens, zaken zijn al zwaar en als je er meerdere aan elkaar gaat lijmen wordt het nog lastiger om ze in-/uit de bak te krijgen.

Het is jammer dat je geen achterwandje in de bak hebt, dat is wat makkelijker stapelen omdat je daar tegenaan kan leunen met de stenen. zeker omdat je een hoge bak hebt is wat wat zonde om nog geen 50% van die hoogte te benutten zegmaar.

Bovenaan