Zijn garnalen de boosdoeners?


L

Lescus

Guest
Hallo allemaal weer..

Ik heb nu de afgelopen week meerdere afzetten van mn koppel gehad.
1 x was alles gelijk weggegeten door ouders, 1x heeft het 2 dagen geduurd voordat ze verdwenen waren met gaas eromheen. Nu heb ik sinds gistermiddag weer eitjes op een stukje pvc buis in me bak. Heb er een mooi gaasje omheen gezet.

Nu is mijn vraag of het kan zijn dat de garnalen zich goed doen aan de discuseitjes? Pap en mam kunnen uitgebreid wapperen en "spugen" maar ze kunnen ze niet aanraken. Ben heel benieuwd of ze er morgen nog zitten en of het kan kloppen dat mijn garnalen kolonie ze op eten.

Sorry voor de onheilse tijd trouwens
Groetjes!
 
Hah vroege vogel ;)

Ik denk dat het best mogelijk is dat de garnalen de eitjes oppeuzelen.
 
Ik heb 4 albino corydorassen erin zitten ( die gaan vd week eindelijk weg )
een hele hoop kleine rode garnaaltjes en een Ancistrus dolichopterus en dan 5 discussen.
 
Ik heb hier heel vaak eitjes van vissen in combinatie met garnalen maar heb zelf het idee dat garnalen enkel de slechte eitjes eten.
 
Lescus zei:
Ik heb 4 albino corydorassen erin zitten ( die gaan vd week eindelijk weg )
een hele hoop kleine rode garnaaltjes en een Ancistrus dolichopterus en dan 5 discussen.

Verdenk de Ancistrus maar.
Dat zijn eier rovers.
Tot 2 x toe een sturisoma nest(op glas) weg.

Je ziet het gebeuren,mannetje gaat even eten,en ze duiken erop.
5 tellen,en gebeurt.

Zitten er nog 3 in. moeten eruit,maar schieten achter de 3 D achterwand.

Heb er al 7 uit gevangen, NU stikt het weer van de jongen,grrrrrrrrrr.
 
Hmm lijkt ergens wel logisch, maar ook met het gaas eromheen??
Ik heb het gaas zo neergezet dat niemand er van boven inkan en de gaatjes zijn 1,2mm/1,2mm dus geen vis die erbij kan.
Maargoed Xeno (zeno uitgesproken) was de laatste waar ik aan gedacht had. Heb nu een hoop beschimmelde eitjes trouwens en een stuk of 15 met zwarte spikkels erin. Ze eten in ieder geval niet de schimmel op @Little. Althans niet de mijne :)

Afwachten maar weer wat er overblijft. Ik heb nu vanaf zaterdag de eitjes.
 

Terug
Bovenaan