Zijn mijn waterwaardes oke

A

Ashraf

Guest
Hallo aquarianen,ik heb mijn waardes gemeten en wil graag advies.

Ik heb aqua 20 ( ja ik weet dat ik fout bezig ben) en er zit 1 gup in en poelslakken.

Mijn waardes

pH: 6,4
KH: 15
GH: 16
NO2:0
NO3: 25
CL: 0

Ik test met tetra 6in1 test stripjes
 
Met stripjes kan je geen hele nauwkeurige meting doen helaas dus over de uitslag van je meting is verder niks zinnigs te zeggen.
 
Ashraf zei:
Hallo aquarianen,ik heb mijn waardes gemeten en wil graag advies.

Ik heb aqua 20 ( ja ik weet dat ik fout bezig ben) en er zit 1 gup in en poelslakken.

Mijn waardes

pH: 6,4
KH: 15
GH: 16
NO2:0
NO3: 25
CL: 0

Ik test met tetra 6in1 test stripjes

Een pH van 6,4 en een KH van 15.
Zit die bak vol met spa rood?

Ik zie die gup al vliegen a la chaud fontaine (rood).

Sorry, ff on topic.
Die stripjes zijn niet goed. Het enige wat soms handig is. De nitriet en nitraat.
Die zijn redelijk indicatief.
 
Een pH van 6,4 en een KH van 15.
Zit die bak vol met spa rood?

Ik zie die gup al vliegen a la chaud fontaine (rood).

.
.

Hhh, nee er zit geen spa rood in, wat raad jij aan om te meten en van welk merk?
 
Ik zou de vraag even omdraaien: Is er een probleem met je bak? Je kunt natuurlijk continu meten, maar als het goed gaat met de inhoud (water, planten en levende have) is meten op zich niet heel erg nodig.

In plaats van strips zou je met druppeltests moeten meten. In jouw geval zijn GK, KH vrij hoog en de pH acceptabel laag. Dan zou zou voor die 3 waarden druppeltests moeten kopen. Maar als je inderdaad alles wilt monitoren dan zijn ook NO2, NO3 en PO4 van belang. Als ik in je handtekening lees "Ik word dit jaar 12", dan lijkt monitoren dus een kaptiale bezigheid te worden en zou ik alleen meten gericht op het oplossen van problemen.
 
Ik denk ook dat de waarden vertekend zijn door het gebruik van de strips. Zoals Peter ook al aangeeft kun je je ook afvragen waarom je de waarden wil kunnen meten. Als alles goed gaat zou ik me er nu niet zo druk om maken want op jouw leeftijd zul je ook een beperkt budget hebben.
Misschien dat je aquariumwinkel eens met druppels kan testen als dit nodig mocht zijn want zo scheelt jou dat weer geld.
Maar als alles goed loopt zou ik lekker van mn bakje gaan genieten hoor ;).
 
+1 zoals de anderen zeggen,

Mocht je toch een testkit (krijgen) vrjaardagcadeau fo zo , haha, kijk eens naar de koffer van JBL, helemaal compleet!!
 
Ja die is compleet of je moet kijken naar de koffer van Wesdijk.
 
Oke, bedankt allemaal!
 
Terug
Bovenaan