zijn nano bakjes nog populair?


MarcelK

Well-known member
Erelid
Lid geworden
27 september 2009
Berichten
11,288
Locatie
Hoogeveen
Nu ik bezig ben mijn oude aqua 40 (eerste model met van de zwarte kit randen) weer op te starten ben ik bij twee LFS's geweest. Hier viel het mij op dat het aanbod aan techniek maar ook decoratie (hout, stenen, etc.) veel minder is als, pak hem beet, 5 tot 8 jaar geleden. Daarom vroeg ik mij af, zijn die kleine bakjes nog steeds populair of is "nieuwe daar wel vanaf". Ben dus eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen...
 
Nou ik vindt dat hier op het AF best veel leden een kleine nano hebben. Wellicht is de garnalen hype wat minder dan 5 jaar gelden en dat is wellicht merkbaar.
 
volgens mij gaan ze meer richting aquascape met de nanobakjes. Daar zijn tegenwoordig al speciaalzaken voor Die zich echt op scapen richten, zoals in Steenwijk (azaqua).
 
Ook hier zie ik nog genoeg "meuk" voor nano aquaria.

denk in dat opzicht niet dat het een reëel beeld is wat je schetst, maar wellicht in de winkels waar jij komt net wel :)

De garnalen hype neemt inderdaad wel wat af, dus de vraag naar nano's wellicht ook minder.
aan de andere kant zie ik er hier op het forum nog genoeg langskomen.
 
ik denk dat er eigenlijk alleen maar meer nano aquaria bij zijn gekomen. kwa keuze in merken, vormen maten etc.
Wel wordt er gewoon minder aan aqauria aangeboden in fysieke winkels. de handel verplaatst zich steeds meer online.
 
Nou ik vindt dat hier op het AF best veel leden een kleine nano hebben. Wellicht is de garnalen hype wat minder dan 5 jaar gelden en dat is wellicht merkbaar.
Dat klopt John, alleen het aanbod bij ons in de buurt is wat minder. Wellicht gewoon pech qua regio :juggle:

volgens mij gaan ze meer richting aquascape met de nanobakjes. Daar zijn tegenwoordig al speciaalzaken voor Die zich echt op scapen richten, zoals in Steenwijk (azaqua).
Steenwijk is voor mij de wereld nog niet uit, wellicht daar eens een keer kijken. nadeel is dat de fysieke winkel alleen op zaterdag geopend is. En ik heb nou eenmaal een hekel aan van alles bestellen via internet :D
 
Steenwijk is voor mij de wereld nog niet uit, wellicht daar eens een keer kijken. nadeel is dat de fysieke winkel alleen op zaterdag geopend is. En ik heb nou eenmaal een hekel aan van alles bestellen via internet :D
ja inderdaad, sommige zaken moet je gewoon even zien en/of in handen hebben, is trouwens ook op afspraak te bezoeken.
 
Ik ben het met @Akwarium eens, ik heb het gevoel dat nano's alleen maar populairder worden. Ik denk ook dat ze nu op een ander publiek zijn gericht, bv. op aquascapers of op mensen die een strakker interieur willen.
Voor mij blijven nano's trouwens ook de leukste bakken.
 
ik vind ze handig, weinig water verwisselen vooral, leuk voor garnaaltjes & nano visjes :) kleinere aanschafprijs etc...
 
HIer in de buurt nog genoeg nanospul. wel heel weinig natuurlijk materiaal (hout/steen etc.)
Daarintegen wel onnoemelijk veel beeldjes, knikkers en andere zooi (disney poppetjes etc.) die nooit iemand koopt... ;-)
 
ik koop mijn nanobakjes bij onlineaquariumspullen :) lekker goedkoop
 
ik koop mijn nanobakjes bij onlineaquariumspullen :) lekker goedkoop

Ik heb mijn laatste bak besteld via Hornbach (Kamminaajaajippiejippiejeeee!)
 
Ik heb naast een aquarium en een rechthoekige vissenbak twee nano bakken. Ik vind vooral mijn mini erg leuk, die staat op de tafel voor mijn neus en als ik aan het werk ben kan ik lekker de bewoners begluren
 
Nou ja die ene is echt zo'n compleet geval met deksel enzo (juwel60) een de andere is meer een accubak zonder deksel met een los filtertje, lampje etc
 
Aquarium
Een aquarium (meervoud aquaria of aquariums) is een bak met water waarin onderwaterflora en -fauna gehouden wordt met de bedoeling vissen, lagere dieren en/of planten te verzorgen, te tonen en/of te kweken. Daartoe is een aquarium voorzien van wanden van glas, plexiglas of tegenwoordig soms zelfs betonplex en systemen om een ecologisch stabiele toestand te bevorderen.

De activiteit van het houden van een aquarium wordt ook wel 'aquaristiek' genoemd.

Aquarium is ook de generieke term die onterecht gebruikt wordt voor een transparante bak waarin dieren gehouden worden. Nochtans dient een duidelijk onderscheid gemaakt te worden in functie van de aanwending van de bak:

  • volledig gevuld met water is het een aquarium
  • gedeeltelijk gevuld met water is het een paludarium, waarbij de inrichting van het onderwatergedeelte evenveel belang heeft als de zo natuurgetrouw mogelijke bovenwater decoratie. (Zie ook "mangrove-aquaria" hieronder)
  • zonder water is het een terrarium of formicarium
 
Formicarium is toch alleen indien het geheel bedoeld is om mieren te houden/kweken/bestuderen/etc?
Inderdaad.
Een formicarium of mierenboerderij is een type terrarium waarin mieren gehouden worden.
En in een terrarium kan je enkel "droogvis" houden :petjeaf:
 
of blikjes ansjovis / haring in tomatensaus
 
Hier zijn ze zeker nog populair.
We hebben er 14 staan.
De inhoud variëerd van 10 liter tot 40 liter .
 

Terug
Bovenaan